waar moet ik rekening mee houden als ik mijn baan wil opzeggen en er in mijn contact (half jaarcontract) staat: "opzeggen in overleg"?

Kunnen ze mij dan langer vast houden dan 1 of twee maanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kunnen ze vragen maar niet eisen.
2 maanden opzegtermijn (zelfs 1 maand) staat niet in verhouding tot 6 maanden contract.

Het gaat om de intentie alles netjes af te handelen.
(door beide partijen).
Dit kan betekenen: je lopende werkzaamheden afronden of iemand (gedeeltelijk) trainen in jouw baantje.
Het is dan niet de bedoeling dat je eerst wacht tot er een opvolger is of iets dergelijks.

Nogmaals: ze kunnen het vragen maar je hoeft hier zeker niet mee akkoord te gaan.
13 jaar geleden
Nee dat kunnen ze niet tenzij er nadrukkelijk een opzegtermijn in je contract staat misschien bedoelen ze dit zelfs positief. Aangezien het een halfjaar contract betreft is de wettelijke opzegtermijn slechts 1 maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd...er staat geen opzegtermijn in, en mijn mening was ook al dat dit positief bedoelt is..+ van mij!!