Wajong vervalt bij thuiswonenden?

Is dat waar? Ik las er net iets over dat volgend jaar de wajong voor thuiswonenden komt te vervallen. Dat is toch te belachelijk voor woorden, juist thuiswonenden hebben het nodig! Mensen die op zichzelf wonen, hebben blijkbaar een zodanige mate van zelfstandigheid dat ze niet heel de dag in bed hoeven te liggen.

De ziekste mensen wonen nog thuis, vaak met ouders die niet meer kunnen werken om voor de jongeren te zorgen, en die nemen ze het ook nog af? Schandalig als dit doorgaat!

Kan iemand me hier meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt er geloof ik vanaf hoe hoog het inkomen van het huishouden is, en wanneer je in de Wajong terecht bent gekomen. Lees meer op http://wa-jongeren.nl/2011/02/thuiswonende-wajongers-binnenkort-zonder-uitkering/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de grens is nog niet bekend dan? Hopelijk wordt het wel individueel bekeken, want mijn medicijnkosten zijn al hoger dan de complete maanduitgaven van een normaal gezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm dat weet ik niet en kan ik ook niet zo voor je vinden, ik zou het even navragen bij het UWV als ik jou was. Succes, ik hoop voor je dat je niet teveel in de problemen komt hierdoor!

Andere antwoorden (1)

als je een wajong hebt van voor 1-1-2010 veranderd er helemaal niks kreeg ik tehoren