Hoeveel maanden mag de sociale verzekeringsbank je zonder salaris laten zitten. 5 mnd?

In november 2010 ben ik gaan werken voor mijn zwager die een PGB heeft. Nu staat hij onder bewindvoering waardoor we alles via de bewindvoerder hebben geregeld.
Alle papieren zijn naar hun verstuurd en vervolgens door naar de SVB afdeling PGB.
Na veel bellen bleek de SVB niet alle formulieren te hebben gehad. Dat ene formulier was zoek geraakt tijdens hun verhuizing intern. We zouden post krijgen en half januari hebben we dit gelijk weer terug gestuurd naar de bewindvoerder.
Het dossier is vervolgens bij een afdeling controle terecht gekomen die formuliertje na formuliertje na kijkt. Er bleek nog een formulier niet juist te zijn ondertekend door de bewindvoerder. Volgens de gene de SVB bank, is de bewindvoerder ook moeilijk telefonisch bereikbaar en gaat alles via zijn secretaresse. Raar als ik hem zelf bel krijg ik hem direct of hij belt me binnen een half uur terug. We zijn inmiddels half maart als ik weer bel met de SVB; en ben nu echt boos. Ik stel de dossier behandelaar in de gelegenheid alle documenten voor me in te scannen en die aan mij te versturen. Zo kan ik zien wat mits en welke papieren er onderweg zijn. Hij blijft hier om heen draaien maar beloofd dit te zullen doen. Tot op de dag van vandaag blijft zijn mail met bijlage uit en worden mijn emails ook niet beantwoord. We zitten nu op 31-03-2011 en ik heb nog steeds geen salaris ontvangen. Wat kan ik doen, wie is wie zijn baas en welke route is in deze zaak de beste.
Het betreft nu 5 mnd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Neem contact op met de ombudsman. Eerst telefonisch, dat het spoed betreft en vraag dan of je je klacht kunt mailen/faxen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen. Blijven bellen. Vraag de naam met wie je gesproken hebt en zeg dat je volgende week weer terugbelt. En weer bellen. Dat helpt.
Normalgesproken is de SVB correct met PGB uitbetalen. Door de tussenschakels gaat er iets mis en dan kom je weer onder op die enorme stapel.