overlijdensrisico annuitair dalend of gelijkblijvend afsluiten, ik ben nu 30jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
dat kun je alleen beantwoorden als je de premies van beiden kent.

Antwoorden (2)

Hangt er vanaf of het is bedoeld om de leningschuld te dekken bij overlijden of niet, hoe oud je bent, hoe je toekomst (gezinsgrootte) er uit ziet.
Van belang is of de premie gelijkblijvend is per € 1000 verzekerd bedrag of stijgt met de toenemende sterftekans.
Als hij gelijkblijvend is dan betaal je nu eigenlijk te veel.
Raadpleeg deskundige advisering bijv. van Eigen Huis.
Kortom je geeft te weinig informatie voor een gefundeerd antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Welk risico wil je verzekeren? Als je dat vertelt, zijn er hier op GV wel mensen die je een goed advies voor de voordeligste levensverzekering kunnen geven.
Dat is helemaal afhankelijk van je gezinssituatie, je inkomen, het inkomen van een partner, de hypotheekvorm,........... daar is zonder gegevens geen zinnig antwoord op te geven.

Voorbeeld: indien je alleenstaand bent en geen erfgenamen hebt kun je overwegen om de verzekering annuitair dalend te doen. Want voor wie doe je het eigenlijk? Zolang ja maar niemand met een schuld achterlaat.

Maar als jij een gezin hebt, jij bent de kostwinnaar, en je lost niets af zodat de schuld gelijk blijft zou ik een gelijkblijvende verzekering afsluiten.

Laat je goed voorlichten door de hypotheekadviseur.
Moraal van het verhaal is dat je goed moet kijken naar de situatie gedurende de hypotheek. Laat op geen enkel moment mensen achter met een financieel probleem als jij overlijdt. Alleen daar gaat het om! Niet om de provisie van de adviseur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypotheekadviseur is belanghebbende omdat hij direct verdient en blijft verdienen bij een afgesloten en bij het voortbestaan van een verzekering.
Bedoel je met kostwinnaar een kostwinner of iets anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een typfoutje, een kostwinnaar is een kostwinner :).
Zou jij er iets anders van kunnen maken in dit verband?????
Wijsneus