Stel nou je meld je aan voor een folderbedrijf, maar er is niks vrij dus je word reserve. Mag je je dan bij een ander bedrijf aanmelden???

Want ik heb eigelijk geen zin om heel lang te wachten, of alleen maar in te mogen vallen ofzo... Dus daarom deze vraag! ik ben 14 jaar.

Toegevoegd na 12 minuten:
En mag ik me ook voor 2 aanmelden en dan uiteindelijk 1 kiezen of moet ik dan ook echt voor ze allebij werken?

Toegevoegd na 15 minuten:
voor het geval dat 1 niet doorgaat dat ik me dan voor 2 aanmeld zodat ik zowiezo iets heb, maar wat nou als ze allebij een wijk vrij hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard mag je je dan ook bij een ander bedrijf aanmelden. Sterker nog, als je wel al een folderwijk hebt toebedeeld gekregen, dan nog mag je ook nog ergens anders gaan werken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Oh ja hoor! Al meld je je aan bij 10 bedrijven! Je mag zelfs bij meerdere bedrijven werken als je dat zou willen!
Elke dag voor een ander.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag je overal wel aanmelden en alles, ook accepteren.
Alleen je bent natuurlijk 14, dus je moet rekening houden met het maximale bedrag wat je verdienen mag en/of het maximaal aantal "werkuren" wat je per week/maand mag hebben.
Ook moet je goed rekening houden met een eventuele proefperiode (meestal de eerste 2 maanden) waarin jij zelf zonder opzegtermijn of consequenties kunt opstappen, maar het bedrijf jou ook zonder reden zou kunnen weg doen.
En ook belangrijk aan je proefperiode is het eind daarvan...
Als je proefperiode is afgelopen en je werkt er nog steeds, reserve of niet reserve, dan heb je ook een opzegtermijn en kun je niet zomaar per direct weg..

En dan wat extra informatie over solliciteren en het daarbij behorende contract;

Teken niets voordat je alles hebt gelezen, en neem je tijd.
Zeg dat je het mee naar huis zal nemen en doorleest en als alles klopt ondertekend weer terug brengt.
Als je je vakje "loonheffingskorting wel/niet toepassen" moet invullen, vul dan altijd maar 1x ja in (!!), bij de baan waar je het meest verdient, en verder nee antwoorden...

Als je nog geen andere (huidige) werkgever hebt en je solliciteert dan bij een bedrijf en tekent je contract, vul dan "Ja" in bij die vraag.

Loonheffing en loonheffingskorting zijn belasting en belastingkorting over het verdiende loon.

Loonheffing is het percentage wat iedereen afstaat over zijn/haar salaris aan de belastingdienst.
Heffing is in dit geval gelijkwaardig aan belasting.

Als je dus géén loonheffingskorting krijgt terwijl het wel had gekund en gemogen, dan betaal je mogelijk teveel belasting over een belastingjaar en heb je minder overgehouden van het salaris wat je hebt verdiend..

Succes ermee, en als je nog vragen hebt...!!