huis opkopen verbouwen en verkopen voor de winst. hoe zit dat met de hypotheek en/of belasting?

Ik werk zelf in de bouw en ik ben van plan om een kluswoning te gaan kopen om die vervolgens te verbouwen en te verkopen voor de winst.
Zitten er haken en ogen aan met betrekking tot de hypotheek en de belasting?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Als je er niet gaat wonen dan mag je de rente niet aftrekken van de belasting de bank zal heel moeilijk doen over een hypotheek voor een huis waar je niet gaat wonen.

Verder denk ik dat je weinig kunt verdienen ik heb mijn huis gekocht die het zo deed alleen had hij geen hypotheek nodig.
heeft van Allas aan het huis opgeknapt nieuwe badkamer alles gestukadoord nieuwe Electra en meterkast.
dus serieus geklust zeg maar toen heeft het huis een jaar te koop gestaan en uiteindelijk heb ik maar 15000 meer betaalt als hij toen ie het kocht.
dus als je de kosten eraf haalt geen tot heel weinig winst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of het rendabel is kan ik best goed zelf inschatten. Ik denk dat er geld te verdienen is.
Maar wat doet de bank doorgaans met de financiering van een klushuis? Komt de belasting achter me aan als ik het huis heb verkocht met winst?
Dat zijn vragen waar ik mee zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let ook op de overdrachtbelasting. Als je het huis niet binnen 6 maanden doorverkoopt dan betaal je 6 procent ! https://www.eigenhuis.nl/hypotheken-financien/belastingen/overdrachtsbelasting/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus de boete die je betaalt als je je hypotheek ineens aflost
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Winst is inkomen dus gaat belasting van af
Banken zien het als commerciële deal en geven dan door de risico's geen hypotheek weet ik uit eigen ervaring