wat zijn de voornaamste beroepen die vroeger door mensen werd gedaan maar tegenwoordig vervangen zijn door machines?

een top 5 ofzo van beroepen die vroeger veel mensen handen nodig hadden maar tegenwoordig alleen nog maar door machines wordt gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

boeken schrijven werd vroeger met de hand gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naaien en weven, ijzer smeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Etiketteren, flessen/dozen vullen
treinkaartjes verkopen
auto's in elkaar zetten
boekdrukken
anneliez
13 jaar geleden
Sorteerder, koeienmelker, landarbeider
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kanaalgraver......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedeeltelijk,, Stratenmaker

In het verleden moesten alle stenen met de hand worden
gelegt, een zeer zwaar beroep.
Tegenwoordig is er een machine de op rechte stukken
de stenen legt, alleen het afwerken (zijkanten ) moet
nog met de hand gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lantaarnopsteker, telefoniste (degene die je aangevraagde telefoonnummer belde en doorverbond), letterzetter, haringkaker, zeepzieder, porder (wekte mensen 's ochtends door op het raam te kloppen), nachtroeper ('negen heit de klok...').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brugwachter, liftjongen, kruier, huurophaler ook ging dat zo voor het ziekenfonds, begrafenisverzekering,etc.