Kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting als ik niet werk?

Ik woon nog thuis, ben 25 jaar oud, heb geen werk en geen uitkering. Ik ga een deeltijd erkende beroepsopleiding opleiding volgen. Op de website van het opleidingsinstituut staat dat je een deel van je studiekosten kunt terugkrijgen van de belasting.

Mijn vraag is of ik hier voor in aanmerking kom, aangezien ik niet werk en geen uitkering heb, en dus geen inkomsten om het lesgeld etc van af te trekken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jazeker kan dat! Als je meer aftrekposten dan inkomsten hebt, krijg je een restant persoonsgebonden aftrek (of hoe dat ook heet). Komt er in het kort op neer dat je je negatieve inkomen meeneemt naar het volgende jaar, ook jaar-op-jaar.
Is bij bijvoorbeeld piloten (studie van ~110K) een flinke hulp.