Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de belastingvrijegrens voor een student?

Ik ben 20 jaar (april 21) , ben student en heb een studiefinanciering van ongeveer 96 euro per maand. Ik heb twee baantjes, bij de 1 heb ik loonheffingskorting aan en bij de andere betaal ik rond de 35% belasting (die ik in het volgende jaar kan terugvragen bij de belasting en ook volledig terugkrijg).

Mijn vraag is hoeveel mijn maximale inkomsten of verdiensten (inclusief of exclusief studiefinanciering) mogen zijn zodat ik alles blijf terugkrijgen in het volgende jaar?

(EN DUS UITEINDELIJK 0 EURO BELASTING HOEF AF TE DRAGEN!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is ongeveer € 6500 bruto

Toegevoegd na 19 minuten:
Je moet in 2012 - 33,1% belasting schijf 1 betalen. Dat is € 2151. Er gaan twee heffingskortingen af: de algemene heffingskorting van € 2033 en de arbeidskorting over € 6500 is € 113. Te betalen dus: € 2151 - € 2033 - € 113 is € 5. Wordt nihil.

NB: maximaal € 44 te betalen belasting wordt een nihilaanslag: € 0 te betalen.
Zo kom je nog iets hoger uit: € 6625 'belastingvrij' verdienen.
(Lees meer...)
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 en kleine aanvulling: de studiefinanciering is onbelast en reken je dus niet mee met het berekenen van je totale inkomsten.
fisbel
12 jaar geleden