Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een boete van DUO?

Van duo moet ik 136 euro betalen voor het niet op tijd stopzetten van mijn reisproduct. Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb op tijd op school uitgeschreven en dacht daarmee klaar te zijn. De eerste brief van duo daarna was dat ik een schuld heb voor het niet op tijd stopzetten van m'n Ov. Chip.
Ik de kaart na het stopzetten van mijn opleiding ook niet meer gebruikt. Ben het niet eens met de boete.

Een paar telefoontjes en mailtjes hebben niet geholpen.
Weet iemand wat ik nog kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Kun je niet veel aan doen, in de voorwaarden van de ov kaart staat duidelijk dat je deze snel moet inleveren zodra je er geen recht meer op hebt.

Het beste antwoord

Tja, zoals je het beschrijft, is de boete gewoon terecht. Of je nu gebruik hebt gemaakt van de kaart of niet. De *mogelijkheid* om op die kaart te reizen kost namelijk op zich al geld, net zoals een abonnement ook geld kost als je er geen gebruik van maakt.

Je dacht klaar te zijn met het uitschrijven, maar dat was nou eenmaal niet zo. Het enige dat je nu kunt doen is netjes je boete betalen. Je maakt nou eenmaal wel eens fouten, alleen jammer dat dit zo'n dure is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je had de OV kaart dus moeten inleveren. Staat in de voorwaarden die DUO heeft opgesteld. Er zit nu niks anders op dan de 136 euro te betalen. Dan ben je er vanaf. DUO staat niet bekend om enige flexibiliteit. Ik heb er helaas zelf ook ervaring mee.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Vraag bij je provider je laatst gekozen nummers van de afgelopen tijd die JIJ gebeld hebt, en markeer de telefoonnummer van DUO, misschien dat je op die manier iets voor elkaar krijgt, zo komt je met 'soort van' bewijzen..

Succes ermee.

Toegevoegd na 1 minuut:
o en dan nog iets, ze mogen je een boete geven.
Dat heb ik eens ergens gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus dan bewijs je dat je DUO gebeld hebt. Nou en, dat betwisten ze toch niet?
Ga naar het dichtstbijzijnde steunpunt (even op hun site kijken) en leg het mondeling uit aan de medewerker. Als het goed is worden de bewegingen die je maakt met je OV kaart 7 jaar bewaard dus is het makkelijk te controleren of je die idd. niet hebt gebruikt. Hou je een beetje van de domme bij dat steunpunt, over het algemeen zijn ze best bereid om je enigzins tegemoet te komen.
Benadruk wel even dat je in de veronderstelling was dat je OV niet meer geldig zou zijn als je gestopt bent je opleiding en geen stufi meer ontvangt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het DUO punt in Rotterdam is wel enigzins flexibel. Over de andere kan ik geen oordeel geven.