Ik ben een kind en ik wil eigengemaakte chocolade verkopen.

Ik ben een kind van 14 en mijn broertje is 11. Wij vinden het heel leuk om van chocolade repen eigengemaakte chocolade te maken. Je hebt hier echter een vergunning voor nodig, als het zelfs al mag (omdat we kinderen zijn) Ik heb op internet gezocht naar hoe we dat zouden kunnen doen, maar ik heb niks gevonden. Als u weet of wij dit mogen doen, als u een goede vergunning heeft gevonden of als u verdere informatie heeft: kunt u dat ons dan alstublieft melden? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Nee tuurlijk niet, ga gewoon je gang. Gewoon smelten die chocola! Kijk alleen uit dat je het niet te warm maakt, dan verbrand het en gaat het bitten smaken, succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, daar hebben jullie geen vergunning voor nodig. Zolang jullie heerlijke repen van chocolade niet bij AH liggen maar alleen aan buren en kennissen worden verkocht, hebben jullie geen probleem. Veel succes en....., plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over fair trade hoef je ieder geval niet meer na te denken, deze chocola wordt zeker weten door kinderhandjes gemaakt, succes ermee en laat je niet tegenhouden door bureaucratische gedachtes.

ps probeer wel fairtrade en of bio chocola te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen vergunning nodig om het te maken.
Maar je kan het niet zomaar in de winkel leggen nee.
Zoals hierboven genoemd is kan het het gaan verkopen langs de deuren in de buurt, bij kennisen, vrienden en familie.
Je kan natuurlijk ook op vlooienmarkten gaan staan om de repen te verkopen(denk aan koninginngendag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je levensmiddelen gaat verkopen, moet je zorgen dat je aan de Warenwet voldoet. Ik weet hoe die in elkaar zit voor honing, maar voor chocolade zou ik het niet weten.

Als je het "bedrijfsmatig" wilt gaan doen, komt ook de KvK nog om de hoek kijken, waar je je bedrijf moet inschrijven. Dit geldt bijvoorbeeld ook als je het met een standje op de markt wilt gaan doen.

Wel een leuk idee, trouwens!