Welke persoonlijke factoren bepalen het succes van een verkoper?

Wat is je mening?

Als je ervaring hebt met sales wil je wellicht aan mijn onderzoek meedoen?

In het kader van mijn studie MSc Managementwetenschappen aan de Open Universiteit wil ik nader gaan onderzoeken of en hoe bepaalde factoren het succes van een salespersoon beïnvloeden.

Ik heb hiervoor een conceptueel model opgesteld van mogelijke verbanden dat ik nu middels een kwantitatieve onderzoek ga onderzoeken. Het bestaat uit een enquête van 46 vragen. Het duurt een paar minuten om in te vullen. Ik heb voor 16 juni minimaal 50 respondenten nodig.

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=NQTEKbITXeq_2bu6S8vGjlGg_3d_3d

Bedankt alvast!

NB Ik zal een link naar de samenvatting van mijn uiteindelijke resultaten op deze site posten!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik doe mee aan je onderzoek...

Ik ben zelf verkoper en ik doe graag mee aan je onderzoek.

Ik wil je graag helpen en ben er aan begonnen, maar als niet-werkende thuisblijfmoeder moet ik zo vaak NVT invullen dat ik er eigenlijk niet mee uit de voeten kan. Jammer, want ik heb wel degelijk verkoopervaring, alleen oude. Kan je zo wel wat feedback geven trouwens : Belangrijke persoonlijke factoren voor een verkoper : - Verzorgd uiterlijk. Je hoeft niet mooi te zijn, maar wel verzorgd / schoon / smaakvol gekleed / niet opvallend - Kennis van zaken, zonder betweterig te zijn - Tact - Mensenkennis - Overtuigingskracht en creativiteit ; niet voor de hand liggende openingen kunnen zien die een kijker een koper kunnen maken. Als je een ijskast aan een eskimo wil verkopen , moet je niet vertellen hoe goed die koelt, maar hoe lekker warm hij wordt aan de achterkant. Waar komen je artikel en je klant elkaar tegemoet ; vind dat punt en buit dat uit. Dat inzicht maakt je een goede verkoper. - eindeloos geduld en gevoel voor humor.

Ook mijn tijden als verkoper zijn al een tijdje geleden, maar net als Marleen wil ik je wel een paar tips geven waaraan een verkoper mijns inziens moet voldoen: Net als Marleen vind ik ook een verzorgd uiterlijk heel belangrijk. Daarnaast: - Kennis van zaken is belangrijk, maar dan wel objectieve kennis, niet bewust telkens maar één merk naar voren willen schuiven. - Geduld is belangrijk. Als een klant twijfelt, niet pushen, maar rustig blijven wachten. - Humor is belangrijk, maar dan wel spontane humor, niet van die gemaakte grappen. - Interesse Maar bovenal uitstraling. De verkoper moet uitstralen dat hij het naar zijn zin heeft bij het bedrijf en dat hij jou als klant heel graag wil helpen met het maken van een goede keuze.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100