Hoe kan ik reiskosten declareren met een NS-Jaarkaart?

Ik heb een NS-Jaarkaart maar krijg maar een beperkte reiskosten vergoeding van mijn werkgever. Ik moet af en toe naar andere loknaties en kan die kosten dan declareren. Maar ik moet natuurlijk wel iets officieels overhandigen. Ik kan op de NS noch de OV-chipkaart site niet vinden hoe ik dat kan instellen/regelen. Weet iemand hoe dat werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals ik het nalees op de NS-site staat het jaarabonnement op een OV-chipkaart waar je niet mee hoeft in- of uit te checken.
Helaas kun je op deze kaart geen saldo zetten om andere reizen met de NS te maken, reizen op saldo voor andere vervoerders kan wel.
Om toch andere reizen met de NS te maken die je kunt declareren zou je (tot einde 2012) papieren kaartjes uit de automaat kunnen kopen en die bij jouw werk declareren.
Een andere mogelijkheid is het aanvragen van een tweede persoonlijke OV-chipkaart waarop je wél bij de NS kunt reizen op saldo.
Je kunt dan een account op Mijn OV-chipkaart aanmaken en hierop jouw reisoverzicht inzien.
Op het reisoverzicht kun je de dienstreizen aanvinken die je binnen een bepaalde periode gemaakt hebt, daarna kun je een overzicht met alleen die reizen downloaden en uitprinten.
Een dergelijke uitdraai wordt ook door de belastingdienst geaccepteerd, jouw werkgever zal dat dan ook wel kunnen accepteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een NS-kortingkaart en heb een account bij ns.nl waar ik alles kan zien wat ik verreisd heb. Jij moet via ns.nl en "Mijn NS" zo te zien een "zakelijk account (jaarabonnementen)" openen. Dan kun je volgens mij je reisgegevens inzien. Bij mij was wel wat omslachtig met codes en brieven destijds want je moet je aanmelden om de reisgegevens in te zien. Maar het wijst zich vanzelf.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je het account hebt kun je een overzicht maken (PDF) en uitprinten of mailen. Je kunt reizen aanduiden als zakelijk of privé.
Als je een lijst met zakelijke reizen uitdraait ziet je baas niks van je privéreizen.