Is het mogelijk om een zakelijke Giro betaalrekening (ING) te verkopen? Deze bestaat namelijk uit 4 cijfers en zou flink wat waard kunnen zijn.

Mijn zakelijke Giro rekening (ING dus) bestaat uit 4 cijfers wat voor diverse instanties/bedrijven/non-profit organisaties uitermate interessant kan zijn. De ING heeft deze 30 jaar geleden aan mij uitgegeven en ik wil weten of dit volgens hun oude danwel nieuwe voorwaarden mogelijk is. Wie is dus formeel eigenaar en heeft het recht hiermee te doen wat hij/zij wil (verkopen dus).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, dat recht heb je niet. Je kunt wel de rekening over laten zetten op een (ex)partner maar verder niet. De rekeningnummers zijn eigendom van de betreffende bank. Er worden wel gunstige bankrekeningnummers verhandeld maar alleen door de bank zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een INGbankrekening (exPostbank) overdragen. Ik heb ervaringen (6x) met het overdragen van Postbank- en INGrekeningen met lage en mooie nummers van overleden natuurlijke en rechtspersonen.
Ik zou die verkoop niet via ING regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkoop zal te nimmer nooit door de ING geregeld worden. Heeft u ook ervaring met het verkopen van een giro rekening? In de zin van opbrengst, jurisprudentie etc.
Als er geld mee te verdienen valt zal de bank dat ongetwijfeld zelf willen doen en ervoor zorgen dat de klanten (zoals altijd) aan het kortste eind trekken.