Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een zakelijke Giro betaalrekening (ING) te verkopen? Deze bestaat namelijk uit 4 cijfers en zou flink wat waard kunnen zijn.

Mijn zakelijke Giro rekening (ING dus) bestaat uit 4 cijfers wat voor diverse instanties/bedrijven/non-profit organisaties uitermate interessant kan zijn. De ING heeft deze 30 jaar geleden aan mij uitgegeven en ik wil weten of dit volgens hun oude danwel nieuwe voorwaarden mogelijk is. Wie is dus formeel eigenaar en heeft het recht hiermee te doen wat hij/zij wil (verkopen dus).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat recht heb je niet. Je kunt wel de rekening over laten zetten op een (ex)partner maar verder niet. De rekeningnummers zijn eigendom van de betreffende bank. Er worden wel gunstige bankrekeningnummers verhandeld maar alleen door de bank zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een INGbankrekening (exPostbank) overdragen. Ik heb ervaringen (6x) met het overdragen van Postbank- en INGrekeningen met lage en mooie nummers van overleden natuurlijke en rechtspersonen.
Ik zou die verkoop niet via ING regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkoop zal te nimmer nooit door de ING geregeld worden. Heeft u ook ervaring met het verkopen van een giro rekening? In de zin van opbrengst, jurisprudentie etc.
Als er geld mee te verdienen valt zal de bank dat ongetwijfeld zelf willen doen en ervoor zorgen dat de klanten (zoals altijd) aan het kortste eind trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding