Hoe kan ik Motorrijtuigenbelasting stopzetten bij verval kenteken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
tinus1969
3 jaar geleden
Gaat vziw automatisch.

Antwoorden (1)

Stopzetten gebeurt vanzelf bij verkoop of export, als je het op.de juiste wijze doet.
Verder:
"Als u besluit uw auto voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u het voertuig schorsen. Tijdens de schorsing hoeft u niet te voldoen aan de voertuigverplichtingen (motorrijtuigenbelasting, WA-verzekering en APK-plicht). De motorrijtuigenbelasting stopt automatisch. U moet wel zelf uw verzekering opzeggen."

En bij sloop krijg je een vrijwaringsbewijs en stopt de motorrijtuigenbelasting ook.
Toegevoegd op 02 augustus 2020 14:18: tekst
Computoon