Welk vrijwilligerswerk is laagdrempelig?

Ik zit nu inmiddels bijna een half jaar thuis depressief. Het wordt tijd dat ik weer actie ga ondernemen. Graag zou ik vrijwilligerswerk gaan doen.
Het moet niet meteen heel veel van me vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (7)

Je zou eens naar een verzorgingstehuis kunnen gaan en vragen of je met wat mensen mag wandelen. De meesten in rolstoel o.i.d. komen bijna niet meer buiten omdat het personeel er simpelweg de tijd niet voor heeft en omdat er (bijna) geen familie komt die ze meeneemt voor een wandeling. Het personeel weet wel welke deze mensen zijn.
Je zou er verder eens een kopje koffie in kunnen schenken, spelletje met de mensen doen of gewoon een praatje houden.

En anders ga je naar de site Google en tikt in: vrijwilligerswerk en je woonplaats

Toegevoegd na 1 minuut:
'verzorgingstehuis' moet zijn verzorgingshuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op http://www.vrijwilligerscentrale.nu/ kun je ideeen in jouw regio op doen. Verder is het werk makkelijker als je het leuk vindt, of als je er goed in bent. En wat laagdrempellig is hangt weer af van waar je bang voor bent. In welke situaties krijg je snel het gevoel te falen? Of positief gesteld: In welke situaties kwam je tot je recht? Welke situaties wil je vermijden of juist creeeren. Stem daar je soort vrijwilligerswerk op af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een vrijwilliger centrale in je omgeving
ronron1212
13 jaar geleden
je zou eventueel kunnen werken als vrijwilliger in de thuiszorg.
Ik ben tewerkgesteld als helpster bij solidariteit voor het gezin in Belgie en wij hebben nood aan vrijwilligers om de ouderen te begeleiden naar een afspraak of om boodschappen te doen of te gaan wandelen.
Het geeft een goed gevoel als je mensen gelukkig kunt maken.
Je kunt altijd eens polsen misschien in Nederland hebben zo ook nood aan vrijwilligers.

Vriendelijke Groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je in nederland informeren bij de stichting welzijn voor ouderen (SWO)
hoi, je zou misschien kunnen informeren bij het plaatselijke dierenasiel. ik heb hier een tijdje vrijwilligerswerk gedaan en er is niets zo dankbaar als honden wanneer ze aandacht krijgen! ik vond het heel leuk om met ze te wandelen, en te spelen. je zegt dat je depressief bent, dan is dit misschien wel iets voor jou omdat de honden mij altijd super veel energie gaven omdat ze altijd zo super enthousiast en dankbaar zijn, en ik werd altijd helemaal vrolijk als ik een hondje had gekoppeld aan een leuk baasje.

dan moet je natuurlijk wel van honden houden! en anders inderdaad een verzorgingstehuis, eten en drinken rondbrengen, praatje maken en een spelletje doen met de mensen. ook dit heb ik gedaan als vrijwilligerswerk en ook deze mensen zijn je dan zo ontzettend dankbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar het buurthuis gaan bij jou in de buurt .
Daar is altijd wel wat te doen voor jou .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook eens bij een kringloopwinkel kijken.,
ik ken mensen die bv maar 1 ochtend ofzo in de winkel helpen.
je kan vaak zelf aangeven hoeveel je wilt werken, en het is erg leuk en gezellig werk.