Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vergoed de verzekering als je een losgelaten kroon opnieuw laat vastplakken bij een tandarts via het noodtelefoonnummer ?

die kroon is een snijtand ik heb hem nog wel hij moet weer vast gemaakt worden hij zat der net een maand in .ik wil der niet voor betalen .kan ik de naar mijn eigen tandarts sturen ??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
paulus811
6 jaar geleden
Zit er niet een soort garantie op van de tandarts die de kroon geplaatst heeft?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat moet wel maar hij is nu dicht en volgende week ben ik op vakantie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bel even de zorgverzekeraar, ben er zeker van dat je bij een andere tandarts terecht kunt, maar niet welke. Dus even contact opnemen om te weten welke tandarts ook met jouw zorgverzekeraar een contract heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hangt van je verzekering af. Heb je een aanvullende verzekering voor tandzorg? Kijk dan in je verzekeringsvoorwaarden. Heb je geen aanvullende verzekering, dan krijg je sowieso niets vergoed (tenzij je nog geen 18 bent).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De basisverzekering vergoed geen tandartskosten van volwassenen. Dat moet je in principe zelf betalen, tenzij je een verzekering voor tandartskosten hebt afgesloten. En of het dan vergoed wordt, hangt af van het pakket dat je afgesloten hebt.

Er zal opnieuw gekeken moeten worden naar de bevestiging van je kroon, want schijnbaar werkt de huidige bevestiging niet. Na een maand loslaten, dat is niet normaal. Dit kunnen dus extra kosten betekenen, die afhankelijk van je verzekering betaald moeten worden. Het vastplakken kost niet zo veel dat is ongeveer 50 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding