Hoeveel vaste lasten heb je ongeveer als Nederlander?

Ik wil eerdaags op mijzelf wonen in een huurhuis.

Maar wat ik graag zou willen weten, is wat ik aan vaste lasten heb op het gebied van belastingen en zorgverzekering en dat soort dingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gemiddeld genomen ben je ongeveer dit kwijt bij een appartement: - Gas/elektriciteit/water: 100-120 euro; - Gemeentelijke belastingen: ongeveer 50-60 euro in de maand. Je kunt ervoor kiezen om dit periodiek te laten afschrijven, maar je kunt het ook in 1x betalen. Het gaat dan om belastingen voor o.a. waterzuivering en voor riool- en afvalstofheffing en ozb (onroerend zaakbelasting). De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de regio waar je woont en hoe groot je huis is. Als je eventueel een hond hebt, betaal je ook hondenbelasting, zo'n 70-100 euro per jaar voor 1 hond; - Kosten voor je afval. Als je een container hebt of ondergrondse container moet je betalen voor grof huisafval (grijze container). Plastic en papier worden gratis opgehaald of moet je zelf wegbrengen. Afhankelijk van hoeveel restafval je verzamelt, ben je hier zo'n 5-15 euro per maand voor kwijt; - Verzekeringen: ziektekostenverzekering + eigen bijdrage/eigen risico 100-200 euro per maand, inboedelverzekering ongeveer 10 euro per maand, aansprakelijkheidsverzekering 3-5 euro per maand Daarnaast heb je dus huur/hypotheek, telefonie/tv/internet 50-60 euro per maand of meer, eten, reiskosten/benzinekosten, kosten voor auto/autoverzekering/ wegenbelasting 100 euro per maand of meer en andere uitgaven (kleding, vakantie, etc). Je kunt altijd kijken of je huur- en/of zorgtoeslag krijgt bij de Belastingdienst, om de kosten wat te drukken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100