Kloppen de gegevens over stroom en gas van Yunoo wel?

Volgens Yunoo ben ik bij EON voordeliger uit voor gas en stroom, vergeleken met mijn huidige leverancier Essent en wel een paar honderd euro per jaar. Als ik echter de tarieven van EON vergelijk met Essent zie ik dat EON juist hogere tarieven heeft. Hoe komt de berekening van een lager jaarbedrag voor EON in vergelijking tot Essent hier tot stand? Als ik overstap wil ik niet voor verassingen komen te staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Beste gast e.a.,

Bedankt voor je feedback. Wij gaan ervan uit de gegevens correct zijn ingevuld. Er kunnen twee oorzaken zijn waarom het kan verschillen:

1. Het is belangrijk dat hetzelfde wordt vergeleken, dus tarieven inclusief BTW en Energiebelasting. Want, het kan voorkomen dat leveranciers dit helaas verschillend communiceren, bijvoorbeeld dat de energiebelasting apart wordt getoond.

2. Verschillen in vastrecht en eenmalige actiekortingen kunnen ervoor zorgen dat een duurder tarief toch goedkoper is in de jaarlijkse kosten.

Daarnaast is het zo dat deze kortingen per dag kunnen verschillen, waardoor een vergelijking van morgen er anders uit kan zien dan vandaag.

Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd.

Yunoo