Kleine schade op de parkeerplaats, kan ik dit verhalen?

Schade op de parkeerplaats, wat nu?

Ik stond vandaag geparkeerd in het centrum om een boodschap te doen. Toen ik terug kwam viel het mij op dat de auto die op de parkeerplaats voor mij stond wel heel dicht op mijn wagen stond.

De auto in kwestie heeft mijn wagen geraakt met zijn trekhaak en nu zit er een flinke deuk in mijn kentekenplaat en de omlijsting is gebroken. De deuk is dermate groot dat de bestuurder dit gevoeld moet hebben. Daarnaast heeft hij zijn auto nog een stukje naar voren geplaatst.

Het gaat mij niet om de schade aan de nummerplaat, maar om het feit dat de bestuurder niet even het fatsoen heeft gehad om een briefje achter te laten.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit gaan aanpakken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In principe is dit simpel. Als je bewijzen hebt (foto's waarop ook het kenteken van de auto staat die de schade heeft toegebracht) en de eigenaar/ bestuurder van die auto weigert enige aansprakelijkheid, dan vul een Europees Schadeformulier in en stuur dat op naar je eigen verzekering. Het volstaat dan om alleen de A kant in te vullen, dus de eigen gegevens. De B kant (zijde tegenpartij) vul je in met de bekend zijnde gegevens zoals kenteken, auto, merk type. De naam van de tegenpartij hoef je niet te kennen.

Stuur dit op naar je verzekeraar met de foto's die je hebt.
Je verzekeraar kan dan aan de hand van het kenteken natrekken wie de eigenaar is van dat voertuig (zij zijn daartoe bevoegd) en deze aansprakelijk stellen.

Over het uiteindelijk te vergoeden schade bedrag wordt dan later contact met je opgenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U kunt naar het waarborgfonds om Uw schade te verhalen, dit is een soort potje om schade in verkeer vergoed te krijgen die door onbekende of ook onbeleefde doorrijders c.q wegrijders veroorzaakt hebben, Kijk op waarborgfonds of info bij Uw verzekering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit heeft geen zin, de schade bedraagt minder dan 250 euro, dan betaal je het zelf, omdat je 250 euro eigen risico hebt: http://www.wbf.nl/NL/Organisatie/paginas/wiezijnwe.aspx