Wat betekent: In een (rechts)geschil betrokken geweest ?

Bij aanvraag van een Rechtsbijstandverzekering wordt deze vraag gesteld. Op dit moment loopt er een aanvraag bij een rechtbank inzake bezwaar IB/PVV 2005. Daarvoor heb ik de rechtsbijstand niet nodig.
Maar als ik "nee" invul, in hoeverre kan een verzekering zich dan beroepen op voldoen aan meldingsplicht of opzet tot misleiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

En als je ja invult, dan vragen ze om een toelichting. En zoals je die nu geeft, is er niets aan de hand en zal je aanvraag waarschijnlijk gewoon geaccepteerd worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet ik te antwoorden op je vraag. Als je nee zou invullen, dan is er een reden om je te weigeren. Dit "kan"ver strekkende gevolgen hebben m.b.t. in de toekomst nieuw aan te vragen verzekeringen (je hebt dan voor een verz. maatschappij gelogen).