Waarom is de dekking reisbagage belangrijk voor veel reizigers?

Wat maakt deze rubriek zo belangrijk bij een reisverzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor veel vakantiegangers een belangrijke rubriek, omdat zij gehecht zijn aan hun 'spulletjes'. Toch is het voor de verzekeraar de rubriek die het minst kost, maar het vaakst tot uitkering komt. Veel goederen worden tegen vervangingswaarde + afschrijvingspercentage vergoed. In de praktijk betekent dat de vergoeding tegenvalt. Bij de meeste reisverzekeraars zijn de volgende goederen ook meeverzekerd:

• goederen tijdens de vakantie gekocht,

• meegenomen cadeaus voor familieleden,

• skipassen,

• duikuitrusting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dit een van de meest relevante dekkingen is die een reisverzekering biedt.
Medische zorg is doorgaans al vanuit de basisverzekering gedekt en annulering is een aanvulling maar geen vast geen onderdeel van een reisverzekering.
Veel mensen hebben vanuit hun bank of andere verzekeraar ook een soort noodhulp (Interhelp etc), dus blijft dekking van reisbagage als meest relevante dekking van de reisverzekering over (ook omdat deze schade de meest voorkomende is, althans het meest geclaimd).
13 jaar geleden
Omdat het redelijk k*t is om je bagage kwijt te raken. Zeker als je op je bestemming aankomt en dan is opeens je koffer kwijt :S dan moet je dus kleding en weet ik het al aanschaffen en ben je al meteen je vakantie budget kwijt voordat je uberhaupt aan je vakantie bent begonnen. En dus is het handig als je verzekerd bent :)