Bank op visite beschadigd door rits aan broek 8-jarig kind. Verzekering?

Helaas kwamen wij erachter dat door een rits op de kontzak van onze zoon een leren bank van een vriend onder de krassen zit. Echt super stom en vervelend uiteraard...

Weet iemand of de verzekering hiervoor uitkeert, of is het eigen schuld?

Toegevoegd na 51 minuten:
ik zie nu dat de drukknoppen van de broek verbogen waren! En die hebben de krassen veroorzaakt! Niet de rits! De knopen zijn daardoor veranderd in scherpe puntjes! Kans groter dat de verzekering dan uitkeert ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijkt me een typisch gevalletje voor een aansprakelijkheidsverzekering.
Reddie
9 jaar geleden
Het is sowieso eigen schuld. En je zult de schade gewoon zelf moeten vergoeden.
Of je verzekering betaalt staat hier totaal los van.

Antwoorden (1)

Dit kunt u aanmelden bij uw WA verzekering ( als u die heeft uiteraard). Uw 8 jarige zoon valt onder deze verzekering. De verzekering zal dan contact opnemen met uw vriend over de afhandeling van de schade.

Verzekering zal gaan kijken of er sprake was van normaal gebruik van de bank, of dat de schade is ontstaan doordat er iets mis was met de rits. In het laatste geval zal de verzekering moeten uitkeren, in het eerste geval niet.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik ben bang dat men zegt dat het mijn schuld is, omdat ik hem die broek dan niet aan had moeten trekken ...
Ivana
9 jaar geleden
Als de rits de schuld is, wordt het uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook al is de rits verder niet stuk? Die zat gewoon op z'n kontzak.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Als het een hele knullige constructie van de broekzakrits is, bent u nog steeds verantwoordelijk. In theorie kan u dan weer de leverancier van de broek aansprakelijk stellen. De eigenaar van de bank doet echter zaken met u en hoeft de aansprakelijkheidsstelling van de leverancier van de broek dus niet van u over te nemen.
Castle
9 jaar geleden
Ik vermoed dat het probleem zal liggen in de knopjes. De knopjes zijn zo gebogen als je de foto kijkt wat volgens mij niet zomaar kan gebeuren bij normaal gebruik. Tenminste ik heb het nog nooit zo meegemaakt. Ik zou het aan de verzekering opgeven en dan maar hopen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Broek is super oud, al van z'n broer geweest. Tig keer in de droger gegaan. Daar zal het door komen ...