is er een zorgverzekering die ooglaseren vergoed bij -2--2.5in 2015?

vind alleen maar terug gedeeltelijk en dan heel weinig en dan bij bv -5 of 6 en dat heeft amper iemand lijkt mij

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi,

Ik heb bij mijn eigen ziektekostenverzekering gekeken.
Er is een vergoeding van maximaal 500 euro per jaar.
Het maakt niet uit wat je sterkte is.
Je moet trouwens wel aanvullend verzekerd zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die zijn er genoeg, maar altijd in de wat hogere aanvullende pakketten en tot een bepaald bedrag per jaar. Soms is het maximumbedrag per jaar (of soms 2 of 3 jaar) hetzelfde maximumbedrag dat ook geldt voor brillen en lenzen, dan is het één bedrag voor al die dingen samen. En soms is het een apart artikel. Sterker nog: ik ben nog geen één verzekeraar tegengekomen die de grens voor vergoeding legt bij een bepaalde refractie afwijking. En dan heb ik er expres nog even zeven a acht nagezocht om er zeker van te zijn dat dit per 2015 niet toevallig heel anders is geworden. Oftewel: de zorgverzekeraars die tot een bepaald bedrag refractiechirurgie of ooglaseren vergoeden, doen dat ook bij kleinere afwijkingen. Misschien dat er net één of twee zijn die het wél alleen vanaf een bepaalde afwijking vergoeden, maar dat is dan zeker geen algemene trend.

Oogartsen stellen trouwens wél voorwaarden aan de afwijking die in aanmerking komt hiervoor. Je moet een sterkte hebben van minimaal één dioptrie (plus of min, dat maakt niet uit) en die sterkte moet voor langere tijd (maar zeker een jaar) stabiel zijn.

En dat een afwijking van -5 of -6 "amper iemand heeft", is natuurlijk niet waar. Ik ken genoeg mensen met zo'n soort sterkte en dat zijn juist de mensen die bij uitstek kunnen profiteren van zo'n ingreep als ooglaseren, omdat dit mensen zijn die zodra ze hun bril op hun nachtkastje leggen, echt beperkt zijn. Ze kunnen dus niet op de wekker zien hoe laat het is, zouden tegen de deurpost op lopen als ze hun bril niet op zouden zetten als ze 's nachts naar de WC gaan, en als hun kind huilt, kunnen ze er niet snel heen rennen zonder om hun bril te denken, omdat ze dan gewoon écht niet zien waar ze lopen. Dat zijn de mensen die graag een paar jaar flink sparen voor zo'n behandeling, terwijl je je bij een sterkte van -2 kunt afvragen of het wel zinvol is om veel geld uit te geven aan zo'n laserbehandeling. Wat dat betreft is het helemaal niet zo gek als een zorgverzekering pas vanaf een bepaalde refractie waarde tot vergoeding over gaat. Bij een kleine sterkte is het vaak meer ijdelheid of gemak, terwijl bij de grotere afwijkingen de behandeling echt een positieve invloed heeft op iemands functioneren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met de zin "Ja die staan er zeker vol op ,die zorgverzekeraars ,
je denkt dan dat neem ik en de voorwaarden zijn dan helaas niet zoals je denkt dat ze zijn." ? Ik kijk niet naar vergelijkingssites, hooguit om een eerste schifting te maken. Ik heb de polisvoorwaarden nagekeken van zo'n acht verzekeraars en ben de voorwaarde die jij noemt nog niet tegengekomen.