Is er een autoverzekering waarbij de schade door vandalisme niet van je no-claim en schadevrije jaren afgaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je aangifte doet, en deze daarna bij je verzekeraar laat zien wordt deze gewoon vergoed als ik me niet vergis.

Antwoorden (2)

Schade door vandalisme wordt door verzekeringsmaatschappijen in Nederland niet gedekt door de WA verzekering. Daarvoor dien je aanvullend verzekerd te zijn (all risk). Als je een schade hebt door vandalisme dan gaat dit ten kosten van je no-claim of schadevrije jaren. Er is (op dit moment) geen maatschappij waar dat anders geregeld is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een dekking met een no claimbeschermer hebt komt 1 claim per jaar - ook een claim van vandalisme - niet ten laste van de opgebouwde no claimkorting. De schadevrije jaren worden echter WEL aangepast: daarvan ondervind je dan pas hinder als je overstapt naar een andere verzekeraar

Daarnaast zijn er dealerpolissen waarin de no claimregeling helemaal niet van toepassing is of kan worden afgekocht. In dat geval is de vandalismeschade niet van invloed op de vaste wagenparkkorting. Wel geldt op deze schade het normale eigen risico