Welke zorgverzekering sluit het beste aan bij een chiropractor vergoeding van 100% vergoed per behandeling tot minimaal 750 euro?

Ik ken de sites van independer en chiropractor vergoeding .nl maar ik kan nog geen pakket vinden wat niet meer dan 120 euro per maand kost (incl. basis), met een vol eigen risico (875). Zonder de beperking van max 16 behandelingen. En met volledige vergoeding, dus niet 40 of 45 euro per behandeling.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Uit pure nieuwsgierigheid ben ik eens rond gaan kijken, omdat ik me afvroeg of wat jij vraagt überhaupt mogelijk is. Ik heb er één gevonden die misschien aan jouw eisen voldoet, maar je geeft eigenlijk te weinig informatie. Sommige verzekeraars hebben gedifferentieerde prijzen op leeftijd, dus je leeftijd is van belang. Je vertelt ook niet of je een natura- of restitutiepolis zoekt of dat het misschien ook een budget-polis mag zijn. En als het niet gaat om restitutie, dan zouden we moeten weten of je al een chiropractor op het oog hebt, om na te gaan of die een contract heeft met de zorgverzekeraar. Daarbij geef je niet aan of je naast vergoeding van chiropraxie nog andere eisen aan je verzekeraar stelt en of je bijvoorbeeld een aanvullende tandartsverzekering wilt.

Ik houd dus nogal wat slagen om de arm, maar de enige die *misschien* voldoet, is ONVZ. De andere verzekeraars die ik vond, vergoeden chiropraxie vanuit het budget voor alternatieve geneeswijzen, waarbij dan inderdaad vrijwel altijd een vergoeding van maximaal 40 of 45 euro per dag mogelijk is. ONVZ vergoedt chiropraxie als 'beweegzorg', en daar geldt alleen een maximum bedrag aan vergoeding per jaar. Het laagste (dus goedkoopste) aanvullende pakket dat aan jouw eisen voldoet, vergoedt exact die 750 euro per jaar. De premie is normaal gezien 138,50 en met het maximale eigen risico op je basisverzekering 113,58 (bron 1). Sluit je af via Independer (bron 2) dan krijg je nog een paar cent korting en betaal je 113,32. En misschien heb je nog andere mogelijkheden voor collectiviteitskorting, dan moet je even op de site van ONVZ kijken.

Nu heeft ONVZ alleen een restitutiepolis, dus wat dat betreft hoef ik je niet te vragen hoe en wat. Maar mocht je ook nog een aanvullende tandartsverzekering willen, dan kom je over jouw maandbudget van 120 uit, want met de laagste mondzorgpakket daar nog bij, kom je al op een premie van 124,74.

Het lijkt nu net of ik reclame maak voor ONVZ, maar dat is echt de enige die ik kon vinden die aan deze eisen voldoet. Het schijnt een goede verzekering te zijn en zeker de hoogste aanvullende pakketten behoren tot de meest uitgebreide die er zijn. De premies zijn daar dan ook naar: voor mij te duur. Met het maximale eigen risico dat jij je blijkbaar kunt permitteren, is het nog te doen. Maar denk daar wel aan: je moet die bijna 900 euro echt kunnen missen áls er eens iets is - één keer na een lelijke val of met forse buikklachten naar de SEH en je bent dat zó kwijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Lies, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben 27 jaar, de polis soort maakt mij niet uit. Maar ik ben aangesloten bij de chiropractor in Amersfoort. http://www.chiropractievanheuven.nl/ Daarnaast zou ik idd de goedkoopste tandarts verzekering erbij willen. Ik ga straks even bellen met onvz, ik ben benieuwd :)