Hoe zit het met verzekeringen & leningen als je MS (multiple sclerose) hebt?

Ik heb MS en vroeg me af hoe zwaar het financieel is om een lening aan te gaan of de kosten van een verzekering. Worden er hogere premies aangevraagd en tot in hoeverre is het dan duurder omdat ik MS heb?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

De MS patiëntenvereniging heeft op haar website uitvoerige informatie staan over MS en verzekeringen en leningen.

In de bijlage (bron 1) een enquêtte uit 2012 waaruit bleek dat de verschillen tussen met name levensverzekeraars enorm zijn: kwestie dus van vooral de juiste verzekeraars(s) benaderen, en daarvoor is de informatie van lotgenoten en de patiëntenvereniging zeer bruikbaar

Toegevoegd na 40 minuten:
Inhoudelijk antwoord op je vraag : acceptatie voor leningen en (levens)verzekeringen is lastiger. Veel levenverzekeraars accepteren MS patiënten niet, en partijen die dat wel doen vragen daarvoor een flinke meerpremie, die soms kan oplopen tot 200% van de normale premie. De verschillen tussen verzekeraar zijn enorm, het loont dus de moeite om meerdere offertes aan te vragen en goed te vergelijken/shoppen