Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik rij voor mijn baas al 1 jaar schadevrij, waarom kan dit niet metellen voor mijn verzekering?

Ik ben bezig met het zoeken naar een auto, alleen is de verzekering voor mij erg duur.
Ik rijd al een jaar schadevrij (heb nog nooit schade gereden, heb een jaar mijn rijbewijs) en heb al meer dan 60.000 km gereden op een bus en bakwagen.
Ik heb dus in princiepen 1 jaar schadevrij gereden, alleen heb ik daar, op mijn loon na, geen sikkepit aan.
Zijn er verzekeringen die dit meenemen met een verklaring van mijn baas of iets dergelijks?
Ik snap dat mijn generatie (ik ben 19) de meeste schade rijdt, maar kan dit niet per persoon bekeken worden i.p.v. per generatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, dat zal niet gaan lukken op de manier die jij voor ogen hebt.
De verzekering kan nagaan dat de auto van jouw werkgever een jaar schadevrij heeft gereden. Op dat kenteken zal no claimkorting opgebouwd worden, dus ten gunste van jouw werkgever. Geen enkele verzekering zal op een tweede voertuig ook
no-claimkorting geven. Bovendien zal jouw werkgever waarschijnlijk bij een andere verzekeringsmaatschappij aangesloten zijn, dan waar jij je auto wilt verzekeren. Zoals jij het voor ogen hebt zou je dubbele korting kunnen opbouwen, een jaar schadevrij op de auto van de zaak én een jaar schadevrij op je privé auto.....
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Werkgeversverklaring