ik rij voor mijn baas al 1 jaar schadevrij, waarom kan dit niet metellen voor mijn verzekering?

Ik ben bezig met het zoeken naar een auto, alleen is de verzekering voor mij erg duur.
Ik rijd al een jaar schadevrij (heb nog nooit schade gereden, heb een jaar mijn rijbewijs) en heb al meer dan 60.000 km gereden op een bus en bakwagen.
Ik heb dus in princiepen 1 jaar schadevrij gereden, alleen heb ik daar, op mijn loon na, geen sikkepit aan.
Zijn er verzekeringen die dit meenemen met een verklaring van mijn baas of iets dergelijks?
Ik snap dat mijn generatie (ik ben 19) de meeste schade rijdt, maar kan dit niet per persoon bekeken worden i.p.v. per generatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Nee, dat zal niet gaan lukken op de manier die jij voor ogen hebt.
De verzekering kan nagaan dat de auto van jouw werkgever een jaar schadevrij heeft gereden. Op dat kenteken zal no claimkorting opgebouwd worden, dus ten gunste van jouw werkgever. Geen enkele verzekering zal op een tweede voertuig ook
no-claimkorting geven. Bovendien zal jouw werkgever waarschijnlijk bij een andere verzekeringsmaatschappij aangesloten zijn, dan waar jij je auto wilt verzekeren. Zoals jij het voor ogen hebt zou je dubbele korting kunnen opbouwen, een jaar schadevrij op de auto van de zaak én een jaar schadevrij op je privé auto.....
9 jaar geleden
Werkgeversverklaring
Heeft u in een auto van de zaak gereden, die geen leaseauto was? Dan is het aantonen van schadevrije jaren een stuk lastiger. De verklaring van uw werkgever dat u schadevrij reed in de bedrijfsauto wordt maar zelden overgenomen. Want als u op goede voet staat met uw baas hoeft het niet zo moeilijk te zijn om zo’n verklaring te krijgen. Daarom vinden verzekeraars deze verklaring minder betrouwbaar. Er zijn er een paar die zo’n verklaring wel geldig achten, maar dan nog nemen deze verzekeraars vaak maar een paar schadevrije jaren over. Meestal moet er zelfs een verklaring van de verzekeraar van uw werkgever aan worden toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt dit niet meetellen omdat een verzekering is gekoppeld aan een persoon of bedrijf. Dat betekent dat alleen gekeken wordt hoeveel schadevrije jaren jij hebt gereden met een voertuig die op jouw naam staat en door jou verzekerd is (met leaseauto's kan een uitzondering gemaakt worden).
Dat betekent wel als je jou auto aan een andere persoon uitleent, die dan schade maakt, van jouw no claim korting afgetrokken wordt.
Jouw baas is dus in dit geval eigenaar en verzekerde van het voertuig waar jij in mag rijden.

Het betekent dus ook als jij b.v. 3 schadevrije jaren hebt, je privé auto dan verkoopt en de komende 5 jaar geen privé auto hebt, de opbouw van no claim stopt, en zelfs na 10 jaar (dacht ik) helemaal weer op 0 staat, ongeacht het aantal jaren dat je een auto (behalve leaseauto) van de zaak hebt gereden.

Ik las ook ergens dat een tweede voertuig niet dezelfde no claim kan hebben, dit kan wel, zolang het voertuig maar op dezelfde naam staat en door dezelfde persoon / bedrijf verzekerd is, je kunt er wel 10 hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je schadevrije jaren per jaar terug lopen met 1 als je geen auto met verzekering hebt. Maar als je in de min staat blijft het aantal gelijk. Dit is mij verteld door Interpolis...glashelder...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou goed kunnen, ik weet niet of dat bij elke maatschappij hetzelfde is.