Moet ik deze nota, nu wel of niet opsturen naar de zorgverzekering?

Ik gebruik de prikpil, dus eens in de 3 maanden moet ik die gaan halen bij de dokter.

De prik haal ik zelf op bij de apotheek, en kost mij €16,69.
Nu ben ik aanvullend verzekerd bij Ditzo, en de pil word vergoed.

Maaaaaar, je hebt dat stomme eigen risico, en dat is zo hoog, dat ik met die €16,68 per kwartaal, dus €66,72 per jaar, toch niets terug zie van dat geld.

Kortom, ik betaal die pil gewoon zelf, en gooi de nota's weg.
Nu zei mijn moeder, dat ik dat niet moest doen, en ze gewoon moest opsturen, want zo lang ik dat niet doe, gaat mijn eigen risico niet naar beneden, en als ik dus een keer iets duurs heb, moet ik de volle mep betalen.

Klopt dit?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja zeker, dat klopt! Wat jouw moeder zegt!

Je moet alle nota's opsturen.
Hopelijk gebeurt het nooit, maar er kan een tijd komen dat je wel over dat eigen risico heen komt. Een ongelukje, een nachtje in het ziekenhuis......
Stel dat er iets gebeurt, dan weet dus op deze manier niemand dat jij die 66,72 euro al
betaald hebt van je eigen risico!
Bel maar eens met je verzekering.
Ze zullen dit zeker bevestigen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat je ook kan doen - maar niet iedere apotheker schijnt dat te doen - is helemaal niets betalen aan de apotheek, maar daar af te spreken dat zij alle nota's opsturen naar jouw zorgverzekeraar.
Jij krijgt dan van de zorgverzekeraar een overzicht van wat jou stand van zaken is.
Zelf doe ik dat ook zo, dat vind ik prettiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het uit het aanvullend pakket komt, wordt het zelfs helemaal vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je toevoeging klopt. Mijn apotheek verrekend deze medicijnen zelf met de zorgverzekeraar. Dit moet je wel even navragen bij jouw apotheker. Dit lijkt me meer goodwill dan regel.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bedankt Momo,
Ik ga die nota's maar eens bij elkaar sprokkelen dan.

Andere antwoorden (1)

Als de vergoeding uit het aanvullende palket komt, dan betaal je dat niet zelf via je eigen risico. Dus probeer nog nota's te krijgen bij de apotheek want je krijgt het volledige bedrag vergoed.
Verder is het slim om eens te rekenen, jij 'haalt' 66 euro uit je aanvullende verzekering per jaar, maar wat kost die je per jaar, ik vetmoed méér, dus hoe nuttig is die aanvullende verzekering.
Verder kan je zelfs je eigen risico verhogen zodat je maandelijkse premie omlaag gaat.
Mijn zoons hebben dat ook, het is een gok. Maar mankeer je niets tot weinig best eem aanvaardbaar risico, vind ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Kijk bij aanvullende verzekeringen ook altijd goed wàt er vergoed wordt.
Vaak worden maar delen van behandelingen vergoed, of tot een maximum bedrag allemaal dingen om mee te nemen in je beslissing voor het aanvullende pakket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal waar ik betaal ook geen eigen risico bij mijn aanvullende.. Tip..
Effe naar de apotheek en om
Nieuwe bonnen vragen. Doen ze niet moeilijk over. Verzekering ook niet..
Suc6 met terug halen van je geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die gok moet je ook echt alleen nemen als je dat geld van het eigen risico ook gewoon op je spaarrekening hebt staan en daar aan kan komen zonder in de problemen te geraken. Het is dus het beste om eerst dat bedrag apart te zetten en zodra je dat hebt kun je je eigen risico verhogen. Voor het eind van het volgende jaar moet je WEER dat bedrag hebben en dan kun je WEER zo'n verhoging aangaan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ben niet alleen aanvullend verzekerd voor de pil hoor :-)
Maar ook voor andere shit, fysio, alternatieve geneeswijze etc etc. Het zal mijn niet gebeuren (zoals bij mijn broer is gebeurd 2 weken terug) dat ik de fysio nodig heb na een ongeval, en ik krijg het niet vergoed. Mijn broer, krijgt het niet vergoed, maar kan het ook niet zelf betalen. Hij moet nu maar zien dat het met zijn knie weer goed komt. Als mij dat gebeurd, kan ik niet meer werken...en dan? Nee dan betaal ik die €35,- per maand extra wel, dat is inclusief tandarts 100% vergoeding met een max van €250,- per kalenderjaar.