Hoe zit het met de eigen bijdrage voor tweedelijns psychische zorg?

Wordt deze eigen bijdrage van 200euro volgend jaar weer afgeschaft?
Is er een overzicht van welke instellingen en gemeenten deze bijdrage vergoeden?
De inning van de bijdrage kan tot na een jaar na de start van de behandeling, wordt er dan gekeken naar de datum vd behandeling of de rekening?
Kan je deze kosten opgeven bij de belasting dienst?
Zorgverzekeraar al gebelt maar die blijven erg vaag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wordt deze eigen bijdrage van 200euro volgend jaar weer afgeschaft?
Dat is nog niet 100% zeker.

Is er een overzicht van welke instellingen en gemeenten deze bijdrage vergoeden?
Nee, die kan ik niet vinden. Hier eentje, Adam vergoedt ook voor mensen met een heel laag inkomen, je zult zelf even verder moeten zoeken: http://medischcontact.artsennet.nl/Nieuws-26/Nieuwsbericht/115084/Amsterdam-vergoedt-eigen-bijdrage.htm
http://www.boumanggz.nl/

De inning van de bijdrage kan tot na een jaar na de start van de behandeling, wordt er dan gekeken naar de datum vd behandeling of de rekening?
De behandeling, als je op 31 dec begint en je krijgt later de rekening dan staat er de datum van de behandeling.

Kan je deze kosten opgeven bij de belasting dienst?
Dat kan ik niet 100% zeker zeggen omdat dit voor het eerst is maar ik denk van niet omdat dat nu ook niet kan met het gewone eigen risico. Hiervoor zou ik de belastingdienst gratis bellen voor de zekerheid: Telefoon: 0800 - 0543