Kan ik mijn auto onder de naam van mijn geregistreerde partner verzekeren?

Mijn auto staat op mijn naam. Wij maken beide gebruik van de auto. Kan ik mijn auto ook onder zijn naam verzekeren? Dit vooral omdat mijn maand bedrag veel hoger is onder mijn naam.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De eigenaar van de auto (dus degene op wiens naam de auto staat) moet ook de verzekeringnemer zijn.

Maar bij gehuwden of geregistreerd partners (en trouwens ook inwonende kinderen) gaan verzekeraars er vanuit dat je elkaars auto gebruikt. Als je daadwerkelijk allebei de auto gebruikt, is het wél mogelijk dat je de auto op zijn naam laat zetten en dat je dan de auto laat verzekeren. Je kunt dan nog steeds allebei gebruik maken van de auto.

Toegevoegd na 8 uur:
Aanvulling nav de reactie: ik dacht dat het alléén mogelijk was als kentekenhouder om de auto op naam te laten verzekeren maar dat het geen punt is dat partners elkaars auto gebruiken, maar lees inmiddels in diverse bronnen dat het bij partners wél mogelijk is om de auto te verzekeren op de naam van één partner terwijl de andere partner kentekenhouder is.

Het verschilt per verzekering, vraag het dus gewoon even na. Vaak kan een tweede auto in elk geval onder dezelfde voorwaarden verzekerd worden, ook als hij op naam van de partner staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had willen zeggen van niet omdat ik altijd heb geleerd dat alleen de kentekenhouder de auto kan verzekeren, maar ik lees intussen op internet (o.a.: http://www.ohra.nl/autoverzekering/auto-verzekeren/auto-verzekeren-op-andere-naam.jsp, http://www.youngtimer-verzekering.nl/auto/auto-verzekeren-op-andere-naam/) dat dat meestal geen probleem is wanneer het gaat om een partner. Het verschilt per verzekeraar, dus vraag het gewoon even na bij zijn verzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let wel op wie de regelmatig bestuurder is ivm opbouw bonus malis. Heb ik gezeur over gehad. De verzekering stond op naam van min partner maar die had geen rijbewijs. Ik was en ben de regelmatige bestuurder. Dat ging bij aanvragen nieuwe verzekering niet lekker. Bouwde dus no claim op zonder rijbewijs te hebben. Was foutje vorige verzekering. (Pakket verzekering)