Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

valt het verlies van o.a huis sleutels ook onder bv de inboedel verzekering ?

ik ben laatst mijn sleutelbos verloren en mijn beurs waardoor ik bij woningbouw nieuw sleutels hebben moeten aanvragen en dat kost nogal wat
een nieuw id met boete ed
nu heb ik bij 2 telefoon gesprekken al gehoord dat je daar misschien voor verzekerd kunt zijn.
is dat zo en bij welke verzekering hoor dat dan ?

10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lijkt me niet, dat zal vallen onder onzorgvuldig handelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ze gestolen zouden zijn, dan had je recht op vergoeding gehad, op basis van de inboedelverzekering (diefstal is 'van buiten komend onheil'). Ik ken echter geen enkele verzekering die de schade dekt aan sleutels die je 'gewoon' kwijtraakt.

"Bijna iedereen is zijn huissleutel wel eens kwijt. Vaak vindt u deze wel weer terug, maar wat als u uw huissleutel echt kwijt bent? Of als uw huissleutel is gestolen - hoe zit het dan met uw verzekering?

Als u uw huissleutel bent verloren, dan vergoeden de meeste verzekeraars het vervangen van de sloten niet. U moet in dat geval zelf de kosten van het vervangen van de sloten betalen.

Is uw huissleutel gestolen, dan verschilt het per verzekeraar of deze het vervangen van sloten vergoedt. Sommige verzekeraars vergoeden het vervangen van sloten nooit. Andere verzekeraars vergoeden het vervangen van sloten alleen bij diefstal op bepaalde plekken, zoals de woning of auto. Er zijn er zijn ook verzekeraars waarbij het niet uitmaakt waar de sleutels zijn gestolen. Wel geldt er in de meeste gevallen een maximale vergoeding. Of de sleutels nu zijn gestolen of verloren, het is altijd verstandig om dit te melden bij de politie."
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
dat had ik zelf helaas ook in gedachte dat dit niet zou gaan
nou ja het was het vragen waard

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding