Ik kan niet bewijzen dat mijn totall-loss auto in het buitenland staat wat moet ik doen?

vorig jaar in zwitserland een auto ongeluk gehad, de auto wat totall loss en staat tot op de dag van vandaag nog in het buitenland.. waarschijnlijk omdat ik de 8000 euro(rega helicopter kosten ) aan sleepkosten niet kan betalen... nu vraagt de rdw zich af waarom in mijn auto niet heb laten keuren, maargoed deze staat nog steeds waarschijnlijk in opslag in zwitserland... nu lees ik dat als ik mijn auto niet laat keuren ik een boete van 130euro kan krijgen van het RDW... Nu vraag ik mij af: is het dan daarmee af? of wat zou er verder gaan gebeuren?

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
vraag een verklaring van het bedrijf waar je wagen staat opgeslagen.
ronron1212
6 maanden geleden
Daarnaast mag ik aannemen dat je je verzekering op de hoogte hebt gebracht die zou dan ook een bewijs kunnen sturen. Je wagen terg naar Nederland daar zl je zelf wel voor moeten zorgen want ik neem aan dat je niet all risk verzekerd bent.
TurfGraver
6 maanden geleden
Wellicht heb je hier wat aan.
https://www.anwb.nl/experts/auto/1/17/mijn-auto-naar-de-sloop-in-frankrijk
Inekez1
6 maanden geleden
Heb je het kenteken niet laten schorsen dan? Dat zou ik doen, zolang de auto niet op de openbare weg rijdt kun je m laten schorsen. Dan hoef je in die periode geen wegenbelasting en geen verzekering te betalen en geen apk-keuring. Nu de boete betalen en verder niks doen lost niks op. De boete is omdat je te laat bent met keuren. ALs je die boete betaalt en nog steeds de auto niet laat keuren, krijg je daarna opnieuw een boete. Bij herhaling wordt dat bedrag hoger. Als je de auto helemaal niet meer op redelijke termijn naar nederland kunt halen en laten repareren, dan kun je beter kijken of je de auto ter plekke kunt verkopen. Nu heb je er niks aan en lopen kosten alleen maar verder op.

Geef als eerste antwoord