Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt een ooglidcorrectie vergoed?

Op onderstaande link zie ik dat een ooglidcorrectie bijna nooit vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Wie heeft hier ervaringen mee. Het gaat om een bovenooglidcorrectie. Graag zou ik willen weten wat de beste zorgverzekering is.


http://www.ooglidcorrectiekosten.nl/ooglidcorrectie-vergoeding-zorgverzekeraars/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
895
Ivana
10 jaar geleden
Als er een medische indicatie is wordt het wel vergoed. Hoofdpijn of echt slecht zicht. Alleen om er beter uit te zien, dan zal je het zelf moeten betalen. Dus even naar de huisarts of de oogarts voor een indicatiebrief.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je op https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/bovenooglidcorrectie.aspx kun je zien bij welke verzekering vergoedingsmogelijkheden bestaan. Veelal gaat het dan om vergoedingen voor correcties om medische redenen.

Uit de basisverzekering wordt het vrijwel nooit vergoed tenzij het een aangeboren afwijking betreft of een bij de geboorte aanwezige chronische aandoening.

Als het gaat om een correctie om cosmetische redenen dan kun je er uiteraard voor sparen en deze uit eigen zak betalen.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Het wordt dit jaar wel weer vaker vergoed las ik:

Vanaf 2017 zullen ooglidcorrecties bij zwaar overhangende oogleden weer vergoed worden uit de basisverzekering. De voorwaarden zijn streng: er zal alleen sprake zijn van een vergoeding als met een ooglidcorrectie een ernstige zichtsbeperking kan worden opgelost. Klachten als hoofdpijn en een vermoeid of zwaar gevoel zijn nog steeds geen reden voor een vergoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding