Welke waarde krijg ik vergoed na aanrijding?

Mijn fiets is kapot gegaan na een aanrijding door een auto. Weet iemand welke waarde ik vergoed krijg? De dagwaarde, vervangingswaarde of nieuwwaarde?
Heeft u nog andere tips waarop ik moet letten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
ronron1212
8 jaar geleden
Heb je je fiets zelf ook verzekert? en hoe oud is je fiets?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet eerst een offerte op laten maken door een fietsenmaker, zodat je weet wat de reparatiekosten zijn, als deze hoger zijn dan de waarde van je fiets, dan krijg je de dagwaarde van je fiets (berekening wordt door verzekering gemaakt op basis van aankoopprijs en leeftijd van de fiets) uitgekeerd als jij niet deels of geheel verantwoordelijk was voor de aanrijding.

Antwoorden (1)

Meer dan de dagwaarde zal er niet inzitten.

Ga om te beginnen de tegenpartij aansprakelijk stellen voor de door jouw geleden materiële- en immateriële schade. Dit kun je rechtstreeks met de tegenpartij doen, middels een aangetekende brief. Hopelijk is er wel een schadeformulier ingevuld. Maar beter is , via je rechtsbijstandverzekering als je die hebt. Helaas nemen die dit in behandeling als de schade een bepaald bedrag overstijgt. Dacht ongeveer €250. bij DAS.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik ben er vanuit gegaan dat de schade hoger is dan de waarde van je fiets. Mochten de reparatiekosten minder zijn dan de dagwaarde van je fiets dan krijg je deze kosten vergoed.