In sommige gevallen moet je tandarts een formulier invullen hoe je gebit eraan toe is en of er in de komende jaren een dure behandeling nodig zal kunnen zijn.
In andere gevallen zal je een vragenlijst moeten invullen, waar door adviseurs naar gekeken zal worden, die het advies aan de zorgverzekeraar zullen verstrekken.
Als dit advies negatief uitvalt ben je verplicht dit door te geven aan andere zorgverzekeraars als je daar een tandverzekering af probeert te sluiten.
De kans dat je een aanvullende tandverzekering af kan sluiten met een slecht gebit, is dus erg klein.
Meer informatie in de link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Consumentenbond laat zich voor het advies dat ze geven betalen door de zorgverzekeraars. Je kunt via de CB geen verzekering afsluiten bij een zorgverzekeraar die niet wil betalen aan dit soort zogenaamd onafhankelijke praktijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat je bij de Consumenten bond een verzekering af kan sluiten, of dat ze onafhankelijk zijn. Ik heb antwoord gegeven op de vraag, net als jij.

Andere antwoorden (1)

Er zijn ook zorgverzekeraars die je toelaten zonder medische vragen. Ook voor de tandartsverzekering. Kijk bijvoorbeeld naar StadHolland of DSW.
De paketten die ze bieden zijn inclusief fysiotherapie. Tandheelkunde is beperkt qua vergoeding als het gaat om bruggen en kronen, maar controles en gaatjes vullen zijn weer wel voor 100% verzekerd. Dus het hangt ervan af hoe je gebit er voor staat of dit een goede verzekering voor je is. Moet je 6 kronen, dan niet, maar dan kun je nergens terecht. Gaat het om een normaal gebit met twee keer per jaar een controle, een fotootje, een vullinkje, dan ben je wel goed af, want dat wordt helemaal vergoed.
NB je moet zelf wel god kijken, want ik ben geen verzekeringsadviseur.