Ik heb Kronen gekregen en de rekening krijg ik pas volgende week binnen. 950 euro zelf betalen. In 2011 wordt het volledig vergoed. Wat nu?

In september/oktober heb ik diverse behandelingen gehad bij de tandarts en tandtechnicus. Ik heb 4 kronen laten zetten en ik ben verzekerd bij het VGZ. Ik heb een VGZ jong pakket en daarin staat dat ik voor 2010 maar voor 50% vergoed krijgt. Mijn eigen bijdrage bedraagd in dit geval 950 euro die ik moet betalen aan het VGZ. De tandarts heeft de factuur doorgestuurd naar FAMED en deze heeft de rekening vervolgens bij VGZ ingediend. Nu heb ik van het VGZ de rekening van het nog te betalen bedrag (950 euro) nog niet binnen. Deze kan volgende week binnen komen. Tot mijn verbazing zag ik dat vanaf januari 2011 binnen het VGZ jong pakket kronen voor 100% worden vergoed. Kan ik hier nog iets aan doen?! het gaat namelijk wel om 950 euro en daar ik een student ben moet ik hiervoor een termijnregeling treffen. Terwijl over één maand het volledig vergoed wordt. Ik vind het zo erg en heb de tandarts al gebeld met verzoek tot creditering om het in januari opnieuw in te dienen. Ik wacht nog af op hun antwoord maar verwacht dat dit niet mogelijk is. Kan ik hier nog iets aan doen? Ik ben echt ten einde raad!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten einde raad? Dat begrijp ik niet. Dat je enorm de pest in hebt, dat snap ik. Maar toen je de behandeling liet uitvoeren ging je er toch sowieso van uit dat je de helft zou moeten betalen? Wat dat betreft is er dus niets veranderd, geen onverwachte rekening gekomen.

Het beste antwoord

Helaas de rekening is al ingediend dus daar valt al nix aan te veranderen. de gegevens zijn al bekend datums etc
wellicht kun je met de vgz iets afspreken ? en soort compromis scheelt je wellicht wel iets ?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat is zeker balen!
Maar als datum geldt de behandeldatum, niet de faktuurdatum, dus kun je alleen vragen aan de tandarts of hij wil frauderen. Ik denk dat je het antwoord zelf al weet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je pech hebt of je verzekering moet uit coulance je de rekening niet laten betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen coulance, maar gekkenwerk.
Oef, dat is wel zuur. Jammer dat je dat niet eerder wist. Maar je bent ten einde raad zeg je. Dat snap ik niet, want je wist van te voren wat het ging kosten. Je hebt bewust de keuze gemaakt. Je moet deze behandeling niet laten doen als je geen geld hebt.
Het enige wat je kan doen, is hopen dat de tandarts de datum van behandeling en rekening in Januari opmaakt.
Anders moet je het gewoon betalen. Als je dit niet geweten had, had je dat ook gewoon gemoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tandarts kan de nota volgend jaar versturen met een onjuiste behandeldatum, natuurlijk is dit een vorm van fraude