Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een wachttijd voor autotrust verzekering?

Ik kwam vandaag de autotrust garantie tegen en ik ben van plan binnenkort een tweedehands auto aan te schaffen. Nu zag ik op hun site dat een aankoopkeuring (170 euro) niet verplicht is maar betekend dit ook dat je als je dit niet doet een wachttijd hebt? Ik kan hier op de site van autotrust niets over vinden namelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is geen extra wachttijd bij niet keuren.

Voordeel van keuring is dat er bij een eventuele claim geen discussie meer ontstaat over onvolledig of achterstallig onderhoud : na (goed)keuring heb je 6 of 12 maanden volledige garantie op het gekeurde motorrijtuig

Laat je de auto niet keuren door de onafhankelijke instituten DEKRA of ANWB dan zal bij een garantieclaim beoordeelt moeten worden of er wel genoeg en tijdig onderhoud is uitgevoerd. Kun jij dan geen NAP / keuringsboekje overhandigen waaruit blijkt dat de auto tijdig alle onderhoudsbeurten heeft gehad, dan heb je mogelijk een probleem. Keuring voorkomt dat probleem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding