Kun je het eigen risico bij schade aan een huurauto op een andere verzekering claimen?

In Canada heb ik een auto gehuurd en daar 80 liter diesel in getankt, probleem was dat het een benzineauto bleek te zijn (dom, maar op de motor stond 'diesoline'). Bonkend en stotend het vliegveld bereikt, maar heb het bij de verhuur wel eerlijk gemeld. Schaderapport opgemaakt en ik zou nog wel horen. Nu is er 305 CAD afgeschreven voor de schade en dat lijkt me zeker niet teveel. Wat ik me afvraag is of ik de 220 EUR op een eigen verzekering kan claimen. De huurauto was verzekerd, maar met een eigen risico van 500 CAD. Ik heb een WA en reisverzekering.

10 jaar geleden
1.3K
Poet
10 jaar geleden
Ik zou de kleine letters van je WA verzekering even checken (gewone WA, dus niet autoverzek). Dekt die in Canada? Dekt die schade aan auto's? Het bijzondere is dat het geen ongevalschade betreft maar schade door een vergissing. Mogelijk maakt dat net het verschil waardoor je WA wél dekt.
Anderzijds: bij een WA is vaak wel een eigen risico aan de orde die al snel hoger dan 220 Eu zal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij sluit je gewone WA-verzekering alle schade ivm motorvoertuigen uit. Poet
paulus811
10 jaar geleden
Dank voor de reacties. Ik vrees ook dat de schade niet te verhalen is, maar zal de polisvoorwaarden er eens op naslaan. Omdat ik in het buitenland ben is dat op dit moment lastig.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet, Wa dekt geen schade aan een auto die je gebruikt. Een reisverzekering dekt uitsluitend schade aan spullen in je reisbagage of voor hulpverlening aan jezelf zoals onvoorziene medische kosten enz.