Wie betaalt het uitdeuken van de auto?

Ik had laatst mijn fiets op straat op de standaard gezet en daar stond dus (zonder dat ik daarbij oplette) een auto naast, ongeveer een meter ervan af. Toen is de fiets omgewaaid door de wind en is er met een van de fietshendels zo tegen de motorkap van de auto aangewaaid. (auto stond stil) Ik denk wel dat ik verzekerd ben. Betaald nu de verzekering dit, Ik zelf voor maar een deel of ik zelf helemaal volledig?

Weet jij het antwoord?

/2500

De familiale polis betaalt schade die je aanbrengt met de fiets. Er is wel een franchise die nu ongeveer 250€ bedraagt. Die zal je zelf mogen ophoesten.

Als jij een WA verzekering hebt betaald die dat hoor.

De particuliere aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de schade aan de auto. Dit is niet het zelfde als een WA verzekering (dat is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid voor motorrijtuigen) Op sommige particuliere aansprakelijkheidsverzekeringen is een eigen risico van toepassing voor zaakschade van circa € 125,-. Veel verzekeraars bieden tegenwoordig ook dekking zonder eigen risico

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100