Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie betaalt het uitdeuken van de auto?

Ik had laatst mijn fiets op straat op de standaard gezet en daar stond dus (zonder dat ik daarbij oplette) een auto naast, ongeveer een meter ervan af. Toen is de fiets omgewaaid door de wind en is er met een van de fietshendels zo tegen de motorkap van de auto aangewaaid. (auto stond stil) Ik denk wel dat ik verzekerd ben. Betaald nu de verzekering dit, Ik zelf voor maar een deel of ik zelf helemaal volledig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
902
Poet
10 jaar geleden
Ik denk jouw wettelijke aansprakelijkheidverzekering (als je die hebt). Die zou ik er eens op nakijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. De aansprakelijkheidsverzekering wordt vaak verward met een WA - verzekering.
Poet
10 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk de gewone aansprakelijkheidsverzekering en niet de autoverzekering. Het gaat immers om een fiets en geen auto. Bovendien is er feitelijk geen verkeersituatie aan de orde daar fiets & auto stil stonden en onbemenst waren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De familiale polis betaalt schade die je aanbrengt met de fiets. Er is wel een franchise die nu ongeveer 250€ bedraagt. Die zal je zelf mogen ophoesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
De familiale polis wat is dat voor een verzekering?
Ivana
10 jaar geleden
Ze bedoelt natuurlijk de WA-verzekering. Dat snap je toch wel?
ronron1212
10 jaar geleden
Ivana of ik het snap doet er niet toe iedereen moet het snappen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De aansprakelijkheidsverzekering, maar misschien heet dat in België de familiale polis?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad. In NL heet dat "aansprakelijkheid" of WA. De site zou moeten vermelden uit welk land de vraagsteller komt, dan had ik mijn antwoord aangepast.
Als jij een WA verzekering hebt betaald die dat hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De particuliere aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de schade aan de auto.
Dit is niet het zelfde als een WA verzekering (dat is een verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid voor motorrijtuigen)

Op sommige particuliere aansprakelijkheidsverzekeringen is een eigen risico van toepassing voor zaakschade van circa € 125,-. Veel verzekeraars bieden tegenwoordig ook dekking zonder eigen risico
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding