Ik ben in januari overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Nu heb ik nog facturen van december die ik nog niet heb ingediend. ?

Moet ik die bij mijn nieuwe of mijn oude zorgverzekeraar indienen? Ik had ze niet ingediend doordat mijn vader ziek werd en overleed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Oude, maar wel opschieten.

Bij je oude verzekering. Daar kun je declareren over het jaar 2011

Dat is helemaal geen probleem. Ik ben ook altijd veel te laat met het indienen van mijn nota. Toevallig vorige week nog van twee jaar geleden een paar tandartsrekening doorgestuurd. Een goede verzekering doet daar niet moeilijk over. Ik heb in het verleden, toen ik pas overgestapt was, wel eens rekeningen naar de nieuwe verzekeraar gestuurd. Die kreeg ik terug met een vriendelijk briefje. Vervolgens naar de oude verzekeraar gestuurd. Die heeft het gewoon betaald. Nota, rekeningen , moet je indienen bij de verzekeraar die je had toen de kosten gemaakt werden.

Dat hoeft inderdaad geen probleem te zijn! Bij de meeste zorgverzekeraars kun je tot maximaal 3 jaar na de factuurdatum de nota nog indienen. Het is wel slim om dit nog even bij jouw zorgverzekeraar na te vragen. Het kan namelijk zijn dat ze andere termijnen hanteren, maar deze kans is zeer klein.

Bronnen:
www.verzekeringssite.nl
www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100