Wordt de zorgverzekering goedkoper, nu het eigen risico verhoogd wordt tot € 400,- ?

of blijft het net zo duur ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De verzekering blijft net zo duur.
Of duurder.
Want verzekeringsmaatschappijen kunnen hun premies hoger maken.

Het eigen risico is het bedrag wat je zelf moet betalen.
De rest van de medische kosten betaalt de zorgverzekering.

De huisarts valt niet onder het eigen risico. Dat bezoek wordt altijd helemaal vergoed. Dat geldt ook voor hulp bij zwangerschap en bevalling. Ook daarvoor geldt geen eigen risico. Verder hoeft voor kinderen beneden de 18 ook niets te worden betaald.

En mensen die chronisch ziek zijn, die krijgen wat geld terug.

Maar dat alles heeft met de verzekeringspremie niet zo veel te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jemig zeg. Ik heb inmiddels al zowat een halve ton kado gedaan aan de gezondheidszorg, en heb nog nooit een dokter nodig gehad. Alleen af en toe een tandarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij, morgen kan alles anders zijn. Een kennis van mij heeft denk ik wel een miljoen op gemaakt, en beter wordt ze niet! 34, twee kleine kinderen die ze niet zal zien opgroeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
momo: toen we overgingen op het eigen risico ging de zorgpremie wel degelijk omlaag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Toerist, als je nooit bij een dokter komt betaal je ook dat eigen risico ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toerist: voor mij geld hetzelfde.
Tot ik vorig jaar aangereden werd door een bromnozem en in het ziekenhuis belandde. Dan ben je blij met je verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn eigen risico alweer betaald voor dit jaar, en ik ben blij met de politieke ontwikkelingen zodat ik niet nog eens 200 euro kwijt ben voor psychologische hulp.
Als volgende maand mijn vakantie geld komt gaat daar 400 euro van apart voor volgend jaar.
In november krijg ik 52 euro terug. Als je gezond bent, kan je je eigen risico verhogen waardoor je premie omlaag gaat.
Zorgverzekering is een collectieve verzekering, dus je betaald voor iedereen, niet alleen voor jezelf.
burgos
11 jaar geleden
De zorg is zo ongelooflijk duur,als je wat mankeer ben je blij met je verzekering.En ja je moet veel betalen maar dan maar wat minder uitgeven aan andere dingen.Ik vind die 400 wel terecht.Een auto kost ook veel geld,en die doen wij ook niet weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 400 euro absurd, dat is 800 euro voor een gezin met 2 volwassenen! Ik ben voor een eigen risico naar draagkracht en dan flink wat extra kosten voor mensen met een dikke portemonnee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appeltje: daar zit zeker wat in.
Dus NIET stemmen op een van de partijen van dit akkoord, maar wel op SP of PvdA.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momo: dit soort bedragen kun je wel terugeisen van de veroorzaker!