Zorgverzekering! Vraag: kan je twee (2) aanvullende (tandarts) verzekeringen afsluiten voor één persoon? Dit ivm hoogte vergoeding!

Twee (2) aanvullende tandartsverzekeringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Nee dat kan niet, je krijgt maar één rekening en kunt deze ook maar bij één maatschappij indienen. Bij de meeste zorgverzekeringen kun je wel kiezen voor een bepaalde hoogte van het tandartsbudget, bijvoorbeeld max 250, 500 of 1000 euro. Let op, dit is vaak voor de hele verzekeringsduur, dus niet per jaar. Lees dus even goed de voorwaarden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rekening twee keer indienen hoeft toch ook niet?
Als je je maximale vergoeding van je verzekering al halverwege het jaar gehad hebt, en nog een keer naar de tandarts moet, zou je alle nieuwe rekeningen kunnen indienen bij een andere verzekeraar.
paulus811
13 jaar geleden
Je kunt niet alleen een tandarts verzekering afsluiten, zonder basispakket. Als je 2x een basispakket plus 2x tandarts verzekert, lijkt mij dat niet slim en onnodig duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft de basis- en de aanvullende (tandartskosten)verzekering niet bij dezelfde maatschappij af te sluiten.
Nee. Niet per persoon. 1 is natuurlijk wel mogelijk.
En dan nog: eerst eens kijken in het vergoedingenboekje wàt je vergoed krijgt. Want ik kreeg ondanks mijn aanvullende tandartsverzekering nog hele hoge rekeningen die ik zelf moest betalen.

Plus dat je eerst je eigen risico vol maakt, dus de eerste 175 euro zijn voor jouw rekening.

En vaak is er een maximum aan vergoedingen. Dus niet zoveel kronen per jaar of zoveel bruggen. Maar met een bovengrens.

En let ook op of je gelijk of pas na 6 maanden iets mag declareren. Dat is namelijk vaak het geval bij overstappen. Niet dat je bij een andere zorgverzekeraar komt en gelijk giga gaat declareren. Maar eerst 6 maanden wachttijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verplicht eigen risico geldt alleen voor de BASISverzekering. Dat heeft niets te maken met eventuele aanvullende verzekeringen. Dat je nog moet betalen bij je tandartsverzekering, komt waarschijnlijk doordat behandelingen bijvoorbeeld voor 75% worden vergoed, of doordat bepaalde behandelingen helemaal niet worden vergoed.
Ik moest laatst bijvoorbeeld röntgenfoto's laten maken, 1 links, 1 rechts, 1 overzicht. De links/rechtsfoto's werden voor 75% vergoed, de overzichtsfoto niet, dus er kwam een rekening. Kijk dus goed in de verzekeringsinformatie wat er vergoed wordt en in hoeverre.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord dat je bij sommige verzekeraars de eerste maanden niks mag declareren. Weet je zeker dat dat klopt? Welke verzekeraars doen dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld als je steunzolen wil of fysiotherapie moet hebben. Dat mocht pas vanaf 1 juli. Volgens mij was dat twee jaar geleden FBTO maar het kan ook CZ zijn. Ik had met zoveel verzekeringen te maken voor diverse mensen waarvoor ik het regelde en bij één liep ik daar tegen aan. Lees de voorwaarden maar eens goed door van je eigen verzekering voor de dingen die op jou van toepassing zijn. Zo merk je vanzelf of daar beperkingen in zitten.
2x1 kan niet maar wel 1x2. Oftewel je kan wel een verzekering uitkiezen met de hoogste dekking. Wat ik op de eerste onderstaande site zag is 100% dekking tot €1000 per jaar als hoogste dekkingsmogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt verzekeringen niet 'stapelen'. Kies dus als je veel kosten verwacht voor de beste aanvullende verzekering die de meeste kosten dekt (en nog rendabel is, uiteraard, als je heel veel betaalt terwijl de kosten lager zijn snijd je jezelf in de vingers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet handig. 2 x een verzekering afsluiten met 100% dekking tot € 500 is stukken duurder dan 1 polis met 100% dekking tot € 1.000.
Bovendien verzwijg je bij de 2e verzekering naar ik aanneem de informatie dat je al een verzekering hebt, dat maakt de 2e polis ongeldig en heb je die premie voor niets betaald.