Bij wie kan ik terecht met problemen met mijn zorgverzekeraar?

Na een hartinfarct kwam ik drie jaar geleden in de W.A.O. terecht en kreeg ik problemen om mijn ziektekostenpremie bij de VGZ te betalen. Na een ontstane achterstand, werd ik aangemeld als wanbetaler bij het CJIB.

Met een boete betaal ik nu maandelijks mijn ziektekostenpremie aan het CJIB. Een bedrag van totaal € 160,12 per maand voor de basisverzekering i.p.v. € 96,-.

Het bedrag van de aanzienlijke achterstand die was ontstaan, werd doorgespeeld naar het incassobureau 'Incasso Unie' en later naar deurwaarderskantoor 'Bazuin & Partners'. Hiermee heb ik de afspraak om die achterstand met € 100,00 per maand af te lossen.

Ik betaal momenteel dus € 260,- p/m alleen aan ziektekosten van een WAO uitkering van slechts €1101,- p/m, buiten mijn verdere vaste lasten om.

Onlangs kreeg ik opnieuw een vordering van het VGZ over dezelfde periode als waarvoor ik door de 'Incasso Unie', het CJIB en Bazuin & Partners werd aangemaand. Met de extra nodige kosten.

Of ik binnen twee dagen even €4900,- wilde overmaken. Ze wisten niets van een regeling bij de deurwaarder die het bedrag schijnbaar vasthoudt totdat alles is voldaan en de VGZ niet inlicht.

Ik denk dat, door alle partijen alles door elkaar wordt gehaald en ik dubbel aan het betalen ben of alles dubbel in rekening wordt gebracht.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet bij wie ik terecht kan om dit alles tot op de bodem uit te laten zoeken.

Bij wie kan ik terecht? Heeft iemand een duidelijk advies voor mij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik zou dit voorleggen bij de rechtswinkel in uw gemeente. Advies is gratis en ze wijzen u de juiste weg.
ronron1212
10 jaar geleden
Ja je zorgkosten gaan gewoon door ook de premie je moet gewoon betalen een zorg toeslag aanvragen kan je.

Het beste antwoord

Als je er met de zorgverzekeraar niet uitkomst, die is immers de opdrachtgever aan het incassobureau dan is het SKGZ de aangewezen instantie. SKGZ staat voor Stichting Klachten Geschillen Zorgverzekeringen. Op www. skgz.nl is informatie te vinden over hoe een llacht of geschil aanhangig kan worden gemaakt. De uitspraak van het SKGZ is voor partijen bindend.