Wie betaald de letselschade na een ongeluk?!?

Na een auto ongeluk gaat men vanuit dat ik schuldig aan ben(het is nog niet vastgesteld door de expert/verzekeraar)
Er is schade aan de voertuig van de tegen partij. Die waarschijnlijk wordt door mijn verzekeraar vergoed.
Tegen partij heeft daarnaast een letselschade advocaat ingeschakeld om extra kosten zoals lichte lichamen letsel, kapotte mobiele telefoon, geschuurde broek, zonder inkomsten thuis zitten en ga zo door..in te gaan claimen.
Door wie wordt dat vergoed?!
Ik ben WA plus verzekerd bij Allianz direct.

10 maanden geleden
1.4K
TurfGraver
10 maanden geleden
Je verzekering.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om verzekerd te zijn.
afrodite
10 maanden geleden
Dank voor uw reactie.
Ik maak dit voor het eerste mee!
Mag de tegenpartij met zo’n lange lijst van alle beschadigde spullen blijven komen claimen?
Kan de hoogte van mij toekomstige premie afhankelijk zijn van de hoogte van de schade bedrag dat mijn verzekeraar gaat later vergoeden?!
TurfGraver
10 maanden geleden
Je verzekering zal oordelen wat terecht is of niet.
Als je iets van een no-claimkorting had zal deze wel aangepast worden.
Los van hoogte schade.
Inekez1
10 maanden geleden
Voor jouw premie of aantal schadevrije jaren maakt het niet uit of iemand 100 of 1000 of 100.000 euro schade heeft. Maar als het om een heel laag schadebedrag gaat is het soms voordeliger om dat zelf te betalen in plaats van via de verzekering te laten lopen, zeker als je jong bent en nog niet veel schadevrije jaren hebt opgebouwd. Het is aan de verzekering om te bepalen welke schade wel en niet (en tot welk bedrag) vergoed wordt. Daar hoef jij je verder niet mee bezig te houden. Ook de kosten van de letselschade advocaat zullen door jouw verzekering worden betaald.

Geef als eerste antwoord