ik krijg meer zorgtoeslag (88 euro) dan dat ik betaal voor zorg (78 euro). Moet ik de bedrag dat ik overhoud terug betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Niet om die reden. Er is geen relatie tussen de zorgtoeslag en het bedrag dat je daadwerkelijk betaalt aan zorg.

De hoogte van de zorgtoeslag wordt vastgesteld op basis van het inkomen en (sinds 2013) het vermogen. Als achteraf blijkt dat deze hoger zijn dan het bedrag waarmee bij de vastelling van de zorgtoeslag rekening werd gehouden, moet je het verschil tussen de gekregen zorgtoeslag en de 'juiste' zorgtoeslag terugbetalen.
Computoon
10 jaar geleden
ja gast,
leuker kunnen ze het niet maken, maar zeker ook niet goedkoper.
Of je zit op de centen, bent gierig, of je kan het niet leiden; geen tandverzorging, 850 eigen risico, niet aanvullend verzekerd, het is maar hoe belangrijk je je eigen gezondheid vindt. Er hoeft maar iets te gebeuren en je bent flink de sigaar. En dat tientje wat je nu feitelijk 'bespaart' wat je toch terug moet betalen, zou ik minstens je eigen risico laten verlagen, maar dat kan pas weer aan het einde van het jaar. En een tandartsverzekering van 500 euro vergoeding per jaar kost je dan feitelijk maar 14,25 euro per maand extra. Bedenk dat een gebit wat niet gecontroleerd wordt onderliggende en sluimende problemen kan geven zoals onopgemerkte infecties, noem maar op, wat wel in je bloedbaan komt, en je gezondheid zelfs ongemerkt in gevaar kan brengen, zeker het hart en overmatige belasting ervan. Het is maar dat je het weet. Op de centen zitten veel mensen, klopt, maar zo erg als dit, is toch wel de top ! Het is spelen met je gezondheid door op iets te gokken om 2-3 tientjes per maand te besparen. Zelfs je gezondheid is voor een miljoen niet te koop toch ? Hopelijk realiseer je je dat je wel zeer onverstandig bezig bent. Gebruik zeker dat tientje, want je moet dat tenslotte toch terugbetalen en... gegarandeerd !