Wie is er aansprakelijk? op een verjaardag met een telefoon met vochtschade

een tijd terug was ik op een verjaardag. legde mijn telefoon op de tafel waar later allemaal drankjes overheen zijn gekomen. Geen idee wie en wat er allemaal om gegaan is kwa vloeistoffen.
Misschien ook wel mijn eigen verantwoordelijkheid, maar ben toch even benieuwd ivm met aansprakelijkheid en verzekering.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de persoon, die een drankje over je telefoon heeft laten gaan is aansprakelijk voor de schade. betreft een onrechtmatige daad. een en ander is geregeld in het burgerlijk wetboek. het is nu alleen de vraag of je deze persoon nog weet te achterhalen.

Op dit moment ben jij zelf aansprakelijk. Je hebt geen bewijzen dat iemand dit gedaan heeft en/of wie dit gedaan heeft. Natuurlijk zal niemand zeggen dat hij/zij het gedaan heeft. Ook niet echt slim om je telefoon op tafel te leggen waar allemaal glazen met drankjes op staan niet?

Als iemand expres drank gegooid heeft over een telefoon die op tafel ligt dan is die persoon aansprakelijk. Anders ben je het zelf. Je moet zorgvuldig met je spullen omgaan en je telefooon op tafel leggen waarop allerlei drankjes staan is dat niet. Het zou hetzelfde zijn als je bril op een stoel neerleggen of een dure camera in het zicht achterlaten in een afgesloten auto.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100