Kan ik de assurantiebelasting omzeilen?

Kan ik mij in het buitenland verzekeren om de hoge assurantiebelasting te omzeilen? Hoe en bij welke verzekering kan dat? En kan ik bv me nu al voor 10 jaar verzekeren voor het lage tarief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

de assurantiebelasting gaat van 9,7 naar 21% dit kan je voorkomen door dit jaar de hele premie te betalen.
maar 10 jaar vooruit betalen lijkt met niet mogelijk en onverstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

verzekeren vanuit het buitenland zal niet gaan.
De verzekeraar wil het te verzekeren product goed kennen en in geval van schade een goede inschatting kunnen maken. Dat gaat niet lukken vanuit het buitenland.

En als je een contract voor 10 jaar wil afsluiten gaat dat ook niet meer lukken want alle polissen hebben een premie vervaltermijn van maximaal 1 jaar gekregen.

Helaas.