Welke standpunten voeren de republikeinen in Amerika aan om tegen zorgverzekering te zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Dat de zorgverzekering geen verplichting mag zijn volgens hun mag er geen verplichting bestaan om te betalen en dus mee te doen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en dat geldt dan vooral voor mensen die een (goede) baan hebben en zich dus wel een verzekering kunnen veroorloven.
Zij zijn tegen verplicht een zorg verzekering afsluiten. Republikeinen zijn voor ZO MIN MOGELIJK bemoeienis van de overheid in hun leven, zij vinden dat de overheid zich nu dus bemoeit met hun leven, omdat ze verplicht iets moeten nemen van ze, wat ook nog geld kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gedwongen winkelnering als het ware. Je wordt door de overheid gedwongen iets verplicht te kopen, namelijk de verzekering. Gemakshalve vermelden ze niet dat in Obamacare ook een groot aantal maatregelen zitten die patiënten beschermen. Zo worden veel uitsluitingsclausules verboden zodat patiënten met een chronische ziekte zich wel kunnen verzekeren, waar ze dat zonder deze wetgeving niet konden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Amerikaan MOET zo rijk mogelijk worden. Wanneer hem wat overkomt, kan hij naar het BESTE ziekenhuis of ARTS. Dan KUN je geen belasting betalen of solidariteitsgeld afstaan voor een verplichte verzekering!!! Die, zolang jij gezond bent, ook nog eens aan jou geen voordelen biedt. Een verplichte verzekering die ook nog eens niet GARANDEERD dat je naar de BESTE arts kunt gaan wanneer jou of je familie iets overkomt: want nu kun je overal terecht. En inderdaad: die uitsluitingsclausules van 'groome' zijn fnuikend: talloze mensen zijn daardoor tot totale armoede vervallen, en ook nog eens ziek achter gebleven! Alles heeft zo zijn nadelen, ook ons stelsel. Maar het Amerikaanse idee is werkelijk een hel op aarde wanneer het noodlot jou treft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PS
Het Amerikaanse idee dus hè, niet de nieuwe wetten van Obama!
Ze hebben vrijheid hoog in het vaandel staan en willen dus niet dat de overheid zich te veel met de burgers bemoeit. De overheid mag burgers niet dwingen om iets te kopen. Zie ook onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zeggen dat als je de zwakkere in de maatschappij helpt ze lui worden. Ook beweren ze dat het zal leiden tot communisme (of ze dat ook echt denken of dat het meer angstzaaien is weet ik niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de bedenkers van dit soort woorden het zelf geloven, of omdat ze weten dat ze een autoriteit voor veel mensen zijn, en dus "geloofkracht" voor hen hebben en ze het daarom verzinnen, weet ik niet.
Zeker is wel, dat ze een enorme hoeveelheid kennelijk domme, goed gelovende mensen je reinste onzin laten geloven en ze op deze manier veel angst voor iets zaaien dat niet eens bestaat. Ik ken aardig wat (Amerikaanse) Amerikanen: zij geloven vast dat wij, eenmaal 65+ , of chronisch ziek, gedood worden omdat we te duur voor de ziektekosten verzekeringen (hmmmm.... begint er zo langzamerhand wel een beetje op te lijken dat het daar op uit gaat draaien).
Ook heb ik buitengewoon vaak gehoord dat wij in Europa eigenlijk communisten zijn... Volgens velen bestaat er hier geen vrije wil, hoewel zij eigenlijk niet begrijpen hoe het komt dat wij dan wel naar de VS komen... Waarschijnlijk gevlucht??? Oh je gaat terug. Uitgezonden dus!
Ik ken veel slimme Amerikanen. Maar er zijn er ook een groot aantal die echt geen idee hebben dat er nog andere ideeen bestaan dan God en de VS en hun eigen, buitengewoon kleine leventje! Hmmm. is dat eigenlijk in Nederland ook niet zo???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PS
Ik was kort geleden in India. Daar heb je de "haves" en de "have nots". De laatsten de paria's zijn armer dan arm, bezitten feitelijk niet eens hun eigen leven. Zij die bezit hebben, zijn zich werkelijk niet bewust dat er mensen zijn die armer dan een luis zijn. De arme "luizen" zijn ook zo arm, dat ze in hun strijd om te overleven nooit een seconde er aan denken dat iemand die rijker is het beter heeft. Zij zijn zo, dat is een vast gegeven. Heel slim is dat de godsdienst verordonneerd dat ze dan vast slecht leefde in een vorig leven. Grappig genoeg (...) herinnerde dit mij aan de VS. Godsdienst is buitengewoon sterk geënt op schuld. Wanneer je geld hebt en gezond bent, ben je onschuldig. Zodra het noodlot je treft, heb je schuld. Ook al kan niemand aanwijzen waarom dit lot jou zo treft, je accepteert het! Van een ander, je broer of beste vriend. En wanneer het jou overkomt ga je jezelf diep schamen en keihard solliciteren om weer werk te krijgen. En al die mensen die afvallen in de race... gaan dood letterlijk dan wel figuurlijk. Het rare is: de Bijbel , Jezus verklaart dat je voor de medemens moet zorgen. Alles in de VS ruikt naar de Bijbel. Maar dit deel, het zorg dragen voor een ander, dat hebben ze met dikke vette strepen uit hun bijbels gecensureerd, lijkt het wel. Uiteraard vele uitzonderingen daargelaten, ZELFS onder Republikeinen.