Wat voor verzekering voor een auto uit 2007?

Is een All Risk verzekering verstandig? Of is de auto dan te oud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De keuze is in de praktijk bij de 4-jarige leeftijd van de auto tussen enerzijds WA plus of hoe het ook wel heet WA uitgebreid en anderzijds All risk dat is WA inclusief casco.
Het betekent dat je bij de eerstgenoemde keus geen verzekeringsuitkering krijgt als niet aangetoond is dat een andere verzekerde de schuld draagt aan de schade.
Als dat het geval is wordt de als risk/casco verzekering niet aangesproken.
Die dient alleen uit te betalen als het eigen schuld of als niemand schuldig is.
Dan speelt de mate van de eigen rijervaring, je voorzichtigheid en risico-inschatting, de meerprijs voor cascoverzekering, waarbij de trede van de bonus-maluskorting voor de no-claimkorting een rol speelt.
Als je (nog) weinig no claimkorting hebt en je het casco-risico zelf kunt en wilt dragen dan is het voordeliger om het risico in eigen beheer te houden omdat je naast de eigenlijke schadepremie ook de kosten en winst van de verzekeringsmij. in je zak houdt.
Samengevat: Als je het risico kunt dragen weeg dan de verhouding tussen meerkosten en de dagwaarde van de auto af.
Bedenk daarbij dat bij een eigen schade zonder cascoverzekering de no claim korting van de WAplus-verzekering en de aangroei daarvan niet wordt aangetast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een auto uit 2007 is 4 jaar oud, heeft dan nog een aardige waarde. Als je het je kunt veroorloven om bij een ongeluk dat gehele bedrag in een keer kwijt te raken, dan kan je een goedkopere verzekeringsvorm nemen.
Maar als je dat risico niet kunt lopen, dan moet je gewoon je all risk nog aanhouden.
13 jaar geleden
Er zijn twee dingen belangrijk voor dit antwoord.

Kun je je het financieel permitteren om een nieuwe te kopen als je de auto total loss rijdt?

hoeveel procent no claim heb je?

Als je zonder problemen een nieuwe kunt kopen na een aanrijding, kun je overwegen de auto alleen wa te verzekeren. Heb je 75% no claim, dan zou ik persoonlijk de auto all risk verzekeren. Het verschil in premie tussen wa en all risk is dan waarschijnlijk niet heel groot.